י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
על רקע המתיחות

ירדן רוצה להאריך את הסכם המים, בישראל דרשו משהו בתמורה

ברקע המתיחות עם הממלכה השכנה, בישראל ביקשו למתן התבטאויות של בכירים והשבת השגרירים של שני המדינות. ירדן ביקשה להאריך את הסכם המים בשנה, בישראל דרשו משהו בתמורה

 ירדן רוצה להאריך את הסכם המים, בישראל דרשו משהו בתמורה
הכנרת צילום: צילום- אושרי בן דור, איגוד ערים כינרת

ירדן פנתה לאחרונה לישראל, בבקשה להאריך בשנה נוספת את הסכם אספקת המים המוגדל - שאמור להסתיים בחודש מאי. רועי קייס דיווח בכאן חדשות כי בישראל מקיימים בימים אלו התייעצויות בעניין הבקשה וטרם השיבו עליה בחיוב, זאת ברקע המתיחות בין המדינות בשל המלחמה בעזה.

עוד דווח בכאן חדשות, כי ישראל העבירה לירדן כמה בקשות בתמורה להארכת הסכם המים המוגדל: מיתון התבטאויות של גורמים רשמיים בירדן, בהם שרים וחברי פרלמנט, נגד ישראל - והפחתת ההסתה בתוך הממלכה נגד ישראל. כמו כן הועבר מסר לגבי החשיבות של החזרת היחסים בין המדינות לסדרם, בין השאר החזרת שגרירי המדינות לרבת עמון ולתל אביב.

עוד דווח, כי הירדנים ניסו לקדם את הנושא דרך האמריקנים ודרך שר החוץ ישראל כ"ץ - ששימש בעבר כשר האנרגיה. לפני שלוש שנים, ממשלת בנט-לפיד הסכימה להכפיל את אספקת המים השנתית מישראל לירדן מ-50 מיליון קוב, כפי שמוגדר בהסכם השלום, ל-100 מיליון קוב.

רועי קייס מדווח כי משרד האנרגיה שוקל שלא להאריך את הסכם המים עם ירדן, זאת בשל התבטאויות אנטי ישראליות שנשמעו מצד בכירים בממלכה ובראשם שר החוץ הירדני איימן א-ספדי ביחס למלחמה בעזה.

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל ירדן מים משרד האנרגיה והתשתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד