ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"ארגוני צדקה"

חמאס מקבל כ-100 מיליון דולר בשנה מאיראן כולל תרומות מחו"ל

חמאס מקבל כ-100 מיליון דולר בשנה מהנדיבה הראשית שלו, איראן, וכן הכנסות מתיק השקעות עולמי ותרומות דרך ארגונים ללא מטרות רווח בחו"ל, כך לפי גורמים במערב

חמאס מקבל כ-100 מיליון דולר בשנה מאיראן כולל תרומות מחו"ל
מחבלי חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ארה"ב, ישראל ויותר מ-12 מדינות נוספות הקימו צוות שבודק מי מממן טרור לאחר המתקפה של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר. מאז, הם השתמשו בסנקציות כדי לפגוע במממנים של חמאס, הציעו פרסים של מיליוני דולרים עבור מידע על גורמים פיננסיים שמסייעים לחמאס.

אבל כעת, יותר מארבעה חודשים מאוחר יותר, ארה"ב עדיין לא פעלה נגד ארגונים רבים ללא מטרות רווח שלדברי ישראל מנוהלות על ידי חמאס, כולל ארגוני צדקה בארה"ב ובאירופה. קבוצות אלו העבירו עשרות מיליוני דולרים לעזה מאז תחילת המלחמה, כך לפי גורמים מערביים בהווה ובעבר ששוחחו עם ה'וול סטריט ג'ורנל'.

חמאס מקבל כ-100 מיליון דולר בשנה מהנדיבה הראשית שלו, איראן, וכן הכנסות מתיק השקעות עולמי ותרומות דרך ארגונים ללא מטרות רווח בחו"ל, כך לפי גורמים במערב. אבל המבצע הצבאי של ישראל שלל מחמאס את מקור המימון הגדול ביותר שלו: כ-600 מיליון דולר בשנה שהארגום גובה מסים בעזה.

מסתבר שארגוני צדקה הקשורים לחמאס פועלים גם עם הזרוע הצבאית של חמאס דניאל ביימן, מנתח מודיעין אמריקאי לשעבר אמר לעיתון כי: "חמאס מנהל רשת גדולה של ארגוני צדקה שמממנים בתי חולים, בתי ספר ופעילויות אחרות שיש להן חזית הומניטרית, אך גם הארגונים מספקים סיוע ללוחמים".

"זה לא שבתי החולים שהחמאס מנהל הם דגל שווא", אמר ביימן, כיום עמית בכיר במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון. "במקום זאת, מתערבבים כספים, כוח אדם בעבודת הצדקה של חמאס עם הזרוע הצבאית שלו". 

 

 

 

 

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד