י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תיאום הדוק

ישראל מאשרת זמן בטוח: כך מתבצעת הצנחת המזון לתושבי עזה

חיילים ירדנים העמיסו ביום חמישי האחרון ארגזים עטופים היטב שהכילו ארוחות מוכנות, תרופות, חיתולים ומוצרי היגיינה לתושבי עזה על מטוסי מטען. ישראל נותנת לירדן זמן מסוים שבמהלכו ניתן להטיס את המטוסים בבטחה

ישראל מאשרת זמן בטוח: כך מתבצעת הצנחת המזון לתושבי עזה
מאות עזתים צופים בצניחת הסיוע לתוך המים צילום: צילום מסך

במהלך השבוע האחרון, כשאנשים ברצועת עזה הבחינו במצנחים בשמים מעליהם, הם רצו לתפוס אותם. ארה"ב ירדן, מצרים, איחוד האמירויות וצרפת הפילו טונות של ארוחות מוכנות, מוצרי היגיינה ומוצרים חיוניים אחרים.

ב-6 בנובמבר, הכוחות הירדניים העבירו ציוד רפואי וחירום לבית חולים שדה ירדני, הראשונה מבין כמה משימות כאלה.

ארה"ב מצרים, איחוד האמירויות הערביות וצרפת חיפשו דרכים להכניס סיוע ישירות לאזרחים כדי לעקוף את חמאס שמשתלט על הסיוע ההומניטרי. 

חיילים ירדנים העמיסו ביום חמישי האחרון ארגזים עטופים היטב שהכילו ארוחות מוכנות, תרופות, חיתולים ומוצרי היגיינה על מטוסי המטען C-130 הרקולס בבסיס חיל האוויר על שם המלך עבדאללה השני מחוץ לעמאן. עיתונאים של ה'וושינגטון פוסט' היו על הסיפון ודיווחו כי, המטוסים המריאו וטסו מערבה מעל תל אביב לים התיכון והסתובבו דרומה לכיוון עזה.

ירדן מתאמת את הצנחת הסיוע עם ישראל. ישראל נותנת לירדן זמן מסוים שבמהלכו ניתן להטיס את המטוסים בבטחה.

הצנחת סיוע רפואי על בתי החולים השדה מתואמות עם אנשי קשר בשטח, שיודעים לצפות לחבילות גדולות, מונחות GPS, המכילות ציוד רפואי, תרופות ומזון. מטוס C-130 יכול להכיל ארבעה חבילות כאלה.

במשימה בסוף השבוע, הארגזים הורדו מגובה 10,000 רגל בקצב של אחד כל 30-60 שניות. הם מופלים לאורך החוף, שם קווי ראייה ללא הפרעה מבניינים ואזרחים נוטים יותר לזהות אותם.

הצבא הירדני סירב למסור פרטים על העלות, אך פיליפ לזאריני, ראש אונר"א, האנטישמי שעובדיו התגלו כמי שלקחו חלק בטבח ב-7באוקטובר, תיאר אותם כ"מוצא אחרון ויקר במיוחד למתן סיוע".

"אני לא חושב שהפלת מזון ברצועת עזה צריכה להיות התשובה", אמר לצריני. "התשובה האמיתית היא: פתחו את המעברים והכניסו שיירות וסיוע רפואי לרצועת עזה".

סיוע הומניטרי מלחמת חרבות ברזל חמאס ירדן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד