כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"הטיסה מאושרת"

המסרון ששלח מזכיר הממשלה ליועצת של השר בני גנץ

מזכיר הממשלה יוסי פוקס, שלח מסרון ליועצת של השר בני גנץ ובו כתב לה מסר ולפיו "טיסת השר גנץ מאושרת, בכפוף לאישור ראש הממשלה". בלשכת גנץ ניסו להשיג במשך שעות את תשובת נתניהו

המסרון ששלח מזכיר הממשלה ליועצת של השר בני גנץ
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90/פלאש 90

מזכיר הממשלה יוסי פוקס, שלח ביום שישי מסרון ליועצת של השר בני גנץ ובו כתב לה מסר ולפיו "טיסת השר גנץ מאושרת, בכפוף לאישור ראש הממשלה".

על פי דיווח בכאן חדשות, המסרון הגיע לבקשת אנשי גנץ, שניסו במשך מספר שעות להשיג את אישור נתניהו לטיסה וביקשו מהחשבות במשרד ראש הממשלה, לקדם את הזמנת כרטיסי הטיסה עבור גנץ ואנשיו. בעקבות הודעת מזכיר הממשלה, החלו אנשי המשרד לקדם את הנסיעה ולטפל בה.

אלא שמספר שעות לאחר מכן, נתניהו שוחח עם גנץ ואמר לו שהוא אוסר עליו לטוס לארצות הברית ושלא יאשר את טיסתו כמקובל לפני נהלי הממשלה.

נתניהו גם סירב לשתף פעולה עם "מסרים" לקראת הפגישות שיקיים גנץ בוושינגטון. בסביבת גנץ הבהירו אתמול שהטיסה אושרה על ידי צוות לשכת ראש הממשלה, שטיפל בהזמנת הכרטיסים ורק לאחר מכן הודיע נתניהו לשר גנץ על כך שהטיסה אינה מאושרת.

בתוך כך, שרת התחבורה מירי רגב מתחה ביקורת בריאיון לכאן רשת ב' על ביקורו של השר בני גנץ בארה"ב שלא בהסכמת ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

"זו סוג של חתרנות", אמרה רגב. "בני גנץ נסע לנסיעה פרטית לארצות הברית, הוא לא קיבל את אישורו של ראש הממשלה כמתחייב, הוא עושה צחוק מעצמו. הוא מגיע לארה"ב עם איזה מסר? הוא נוסע לשם ומדבר בשם עצמו, הוא לא יכול לקבל החלטות", גרסה השרה בריאיון. לדבריה, גם מצד האמריקנים מדובר בטעות, שהזמינו את השר במנותק מראש הממשלה. 

רגב נשאלה גם האם לשיטתה, על ראש הממשלה לפטר את גנץ בעקבות הביקור וזו השיבה בשלילה. עוד התייחסה רגב להצהרתו של שר הביטחון, יואב גלנט, בשבוע שעבר, בעניין חוק הגיוס: "אני מקווה שגלנט מבין שאמירות שמערערות את הממשלה - אין להן מקום. אמירות כאלו נותנות מתנה לחמאס ולנסראללה". 

 

בני גנץ ארה"ב בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד