כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מתקרבים לרמדאן

המתווכת: "סינוואר מנותק קשר" | בישראל מאשימים: "חמאס החליט לא להתקדם בעסקה"

השיחות להפסקת אש ושחרור חטופים: גורם בכיר בחמאס אמר כי "השבוע הראשון של חודש הרמדאן, יהיה יעד מציאותי להגעה להסכם" | בקטאר טוענים: סינוואר שוב "מנותק קשר" | גורמים בישראל: "חמאס קיבל החלטה לא להתקדם במגעים לעסקת חטופים"

המתווכת: "סינוואר מנותק קשר" | בישראל מאשימים: "חמאס החליט לא להתקדם בעסקה"
הלחימה בעזה צילום: דו"צ

גורמים בישראל מבהירים הבוקר כי לפי שעה, חמאס קיבל החלטה לא להתקדם במגעים לעסקת חטופים. הגורמים הוסיפו בשיחה עם 'חדשות 12', כי ישראל "לא ביקשה רשימה של החטופים החיים, אלא את מספר החטופים החיים". 

בישראל סבורים כי הנהגת חמאס בעזה רוצה ללכת על כיוון של התססת השטח ברמדאן, ותעדיף זאת על פני עסקה שתכלול בתוכה הפוגה ארוכה של 6 שבועות. 

גורם בכיר בחמאס אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי "השבוע הראשון של חודש הרמדאן, יהיה יעד מציאותי להגעה להסכם הפסקת אש". בנוסף, גורמים מצריים טענו כי ישראל וחמאס "מתקדמות באיטיות" במשא ומתן, אך יחד עם זאת הן עשויות להסכים על הפסקת אש עוד לפני הרמדאן. 

לפי גורמים מצריים וקטאריים, מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר שוב "מנותק קשר" ובשבוע האחרון לא ניתן היה לתקשר איתו. הגורמים חששו כי עובדה זו תקשה על המשא ומתן.

בתוך כך, קמלה האריס, סגנית נשיא ארצות הברית, אמרה הלילה כי "בהתחשב בהיקף הנרחב של הסבל בעזה, חייבת להתרחש הפסקת אש מיידית של לפחות שישה שבועות - שזה מה שכרגע נמצא על השולחן. זה יאפשר את שחרור החטופים ויוביל להכנסת עוד סיוע הומניטרי. הפסקת אש תאפשר לנו להבטיח את ביטחונה של ישראל ולכבד את הזכות של הפלסטינים לכבוד, חופש והגדרה עצמית".

עסקת חטופים רמדאן חמאס הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד