כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נערכים לתחקיר

קצינים בצה"ל מתחילים להתייעץ עם עורכי דין

סניגורים צבאיים החלו ללוות משפטית קצינים בצבא שיתוחקרו במסגרת התחקיר עליו הכריז הרמטכ"ל לפני כשבועיים. גורם משפטי צבאי: "יהיו חילופי האשמות רבים, גם בתוך הצבא, ולכן כל חייל וקצין צריך להבין את משמעות דבריו מול המתחקרים"

קצינים בצה"ל מתחילים להתייעץ עם עורכי דין
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

הסניגוריה הצבאית החלה להעניק ייעוץ משפטי לכל מי שיתוחקר על מחדלי השבעה באוקטובר, זאת לאחר שלפני כשבועיים הכריז הרמטכ"ל הלוי על פתיחת תחקיר המלחמה - כך דווח הבוקר ב"ידיעות אחרונות". 

מהלך זה נובע מחשש שקצינים יסבכו את עצמם בגרסאות שימסרו לקצינים הבכירים שיתחקרו את מכלול הסיבות שהובילו למחדל וההתנהלות בקרבות ואחריהם. 

הייעוץ המשפטי יועמד לרשות חיילים, ולא רק למאות קצינים מעורבים המלווים בעורכי דין. בצבא מעריכים כי גם מפקדים ביחידות השדה, כמג"דים ומח"טים - יצטרכו את ייעוצם של עורכי הדין. 

גורם משפטי צבאי המעורה בתהליך אמר: "יש זכויות רבות למתוחקרים, ולסניגוריה הצבאית יש מנדט לייעץ לקצינים שייחקרו בוועדת חקירה ממלכתית – ומכאן נגזרת הרשות להתייעץ כבר כעת בשלב התחקירים הצבאיים. יש עודף מוטיבציה של קצינים לקחת אחריות, אבל לא כולם צריכים להתפטר קולקטיבית, אחרי שיבינו את משמעות תפקודם". 

"בנוסף יהיו חילופי האשמות רבים, גם בתוך הצבא, ולכן כל חייל וקצין צריך להבין את משמעות דבריו מול המתחקרים", הוסיף. 

מהסניגוריה הצבאית נמסר בתגובה: "הסניגוריה הצבאית מתוקף תפקידה מייעצת לאנשי צה״ל ומייצגת אותם, כולל בפני מוסדות חקירה. באופן טבעי בשל חיסיון מקצועי, הסניגוריה הצבאית לא תוכל להתייחס לדברים".

מלחמת חרבות ברזל עזה השביעי באוקטובר עורכי דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד