י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הקלות נוספות

תיקון חקיקה: המהלך שיביא לירידה במחירי מוצרי החשמל בישראל

משרד האנרגיה והתשתיות נערך להשלים את הרפורמה בייבוא מוצרי חשמל באופן שיביא להקלה נוספות על ייבוא מוצר חשמל לישראל והורדת יוקר המחיה, בשוק המוערך ב-10 מיליארד בשנה

תיקון חקיקה: המהלך שיביא לירידה במחירי מוצרי החשמל בישראל
חנות למוצרי חשמל בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד האנרגיה והתשתיות הציג בוועדת השרים למאבק ביוקר המחיה שהתקיימה ביום חמישי האחרון, תיקון חקיקה שהוא מוביל במסגרתו יתאפשר מסלול ייבוא נוסף בו ניתן יהיה לייבא מוצרי חשמל לישראל גם על בסיס הוכחת שיווק המוצרים באירופה.

עד היום נדרשה הוכחה כי מוצרי החשמל המיובאים עומדים ברגולציה האירופית. המהלך יקל באופן משמעותי על יבואני מוצרי החשמל, בדגש על יבואני מקבילים. המהלך יפחית עוד יותר את הרגולציה בייבוא מוצרי חשמל, יורדי את עלויות הייבוא ויגדיל את התחרות בשוק. יש להדגיש כי מדובר במסלול ייבוא נוסף על זה הקיים כיום.  

מדובר בצעד נוסף, שממשיך את אימוץ הרגולציה האירופית על ייבוא מוצרי חשמל, שהושלם בשנת 2023 בהובלת משרד האנרגיה והתשתיות. כיום, מסלול הייבוא של מוצרי חשמל מבוסס על הרגולציה האירופית וכל אישורי הייבוא מתקבלים באופן אוטומטי באמצעות מערכת מחשוב ייעודית שפותחה עבור הרפורמה. מערכת זו פועלת בשילוב עם מודל ניהול סיכונים מתקדם, המאפשר פיקוח ואכיפה יעילים בשווקים. 

תיקון החוק יביא להשלמה של הרפורמה בשוק מכשירי החשמל בישראל, הנאמד במעל ל-10 מיליארד ₪ בשנה. הרפורמה מביאה להוזלת עלות ייבוא מכשירי חשמל, מגבירה את התחרות במשק ומקלה על ייבוא מקביל של מכשירים. בנוסף, בזכות הרפורמה מגיעים לישראל מכשירי חשמל עם רמת נצילות אנרגטית גבוהה יותר, דבר שיביא לצמצום צריכת החשמל של משקי הבית, הקלה ביוקר המחיה ובהוצאות משקי הבית על חשמל ולהפחתת הזיהום והפליטות.

יוקר המחיה מחירים מוזלים ייבוא חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד