כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שיתקה את החברה

אחת ההתקפות החמורות ביותר על מערכת הבריאות בהיסטוריה של ארה"ב

חברת בריאות בארה"ב סבלה ממתקפת סייבר. משרדי רופאים, בתי מרקחת ומיליוני חולים ברחבי המדינה ניזוקו. גורמים בממשל האמריקאי מכנים זאת אחת ההתקפות החמורות ביותר על מערכת הבריאות בהיסטוריה של ארה"ב.

 אחת ההתקפות החמורות ביותר על מערכת הבריאות בהיסטוריה של ארה"ב
אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת בריאות מרכזית בארה"ב ספגה מתקפת סייבר ב-21 בפברואר, משרדי רופאים, בתי מרקחת ומיליוני חולים ברחבי המדינה ניזוקו, בכירי ממשל ותעשייה מכנים זאת אחת ההתקפות החמורות ביותר על הבריאות - בהיסטוריה של ארה"ב.

מתקפת הסייבר ב-21 בפברואר על חברת הבריאות האמריקאית Change Healthcare, בבעלות UnitedHealth Group, ניתקה ארגוני בריאות רבים מהמערכות שעליהן הם מסתמכים, לא יכלו להנפיק מרשמים או לקבל תשלום, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

נראה שהמתקפה לא השפיעה על אף אחת מהמערכות המספקות טיפול ישיר וקריטי לחולים. אבל זה חשף פגיעות במערכת הבריאות בארה"ב, חולים לא יכלו לשלם עבור התרופות שלהם בדלפק בית המרקחת, התקיפה איימה על כושר הפירעון הפיננסי של כמה ארגונים המסתמכים במידה רבה על הפלטפורמה של צ'יינג'.

חברת Change Healthcare היא משמעותית בעולם הבריאות, ומעבדת 15 מיליארד תביעות בהיקף כולל של יותר מ-1.5 טריליון דולר בשנה, כך מסרה החברה ל'וושינגטון פוסט'. היא מפעילה את המסלקה האלקטרונית הגדולה ביותר, פועלת כצינור המחבר בין ספקי שירותי בריאות לבין חברות ביטוח שמשלמים עבור השירותים שלהם וקובעת מה חייבות החברות למטופלים. 

היא מסייעת לעשרות אלפי רופאים, רופאי שיניים, בתי מרקחת ובתי חולים, שטיפלו ב-50% מכל התביעות הרפואיות בארצות הברית, כך ציין משרד המשפטים בשנת 2022 בדיון על בעלות החברה.

ההאקרים גנבו נתונים על חולים, ודרשו כסף כדי לפתוח קבצים שהם נעלו. החברה סגרה את רוב הרשת שלה בפברואר כשהיא מנסה להתאושש.

מנהיג הרוב בסנאט, צ'רלס שומר, אמר כי "העיכוב בתשלומים עולה לבתי חולים ברחבי אמריקה מיליונים כל שבוע שזה נמשך, אנשים בקושי מצליחים למלא מרשמים בבית המרקחת המקומי שלהם", אמר בהצהרה. הוא קרא לחברות ממשלתיות לחתוך את הבירוקרטיה ולספק תשלומים מואצים ומתקדמים לספקי שירותי בריאות שנפגעו בדיוק כפי שעשו במהלך הקורונה.

מולי סמית', סגנית נשיא קבוצת מדיניות ציבורית באיגוד בתי החולים האמריקאי, אמרה כי נכון לעכשיו: "ההערכה שלנו היא שזו המתקפה המשמעותית ביותר על מערכת הבריאות בהיסטוריה של ארה"ב".

 

 

 

ארצות הברית מתקפת סייבר בתי חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד