כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפקרות בצפון

הציגו תרחיש אימים: "קחו מפתח ונעלו את עצמכן בחדרים"

מחבלים חדרו לבסיס? "קחו מפתח ונעלו את עצמכן בחדרים". מתקפת טילים? "חכו לאוטובוס". התצפיתניות בצפון הציגו תרחישי אימים למפקדת, שענתה - והותירה אותן פעורות פה

הציגו תרחיש אימים: "קחו מפתח ונעלו את עצמכן בחדרים"
היערכות כוחות צה"ל בצפון צילום: דובר צה"ל

מפקדת מחלקת תצפיתניות בצפון אמרה לחיילות כי בתרחיש של חדירת מחבלים לבסיס עליהן "לבוא לקחת ממנה מפתח ולנעול את עצמן בחדרים". הדברים המזעזעים נאמרו לחיילות המוצבות בבסיס ערער בגזרת החרמון ופורסמו בתוכנית "סדר יום" בכאן רשת ב.

הורי החיילות שהציגו את תרחיש האימים בפני המפקדת אמרו כי בבסיס בו הן משרתות דלתות החדרים עשויות עץ פשוט וכי החדרים עצמם הם ללא כל מיגון. כשהחיילות הציגו תרחיש נוסף בו שאלו מה עליהן לעשות במצב מלחמה בו מטחי טילים רציפים נורים על הבסיס, ענתה להן מפקדת הפלוגה כי יהיה עליהן "לעלות על אוטובוס שימתין להם בשער כדי לקחת אותן מהבסיס, או שלחילופין יפנו אותן ברגל", כך דיווחה כרמלה מנשה.

רותי, אימא של תצפיתנית המשרתת בבסיס ערער, אמרה בריאיון לקרן נויבך ברשת ב: "מדובר בסכנה יום-יומית, הבנות נמצאות במקום לא מוגן. חיילת אמרה שהמגורים שלהן לא ממוגנים, החמ''ל לא ממוגן והדלתות לא יכולות להינעל מבפנים. המנעולים היו אמורים להיות מתוקנים לפני חמישה חודשים, וצה''ל לא הצליח לתקן מנעול. הן צריכות לרוץ מהמגורים לחמ''ל וזה זמן שלא מספיק וכבר קרו דברים בעבר. החיילות מרגישות לא מוגנות מקבלות את המסרים כמו שהיה בנחל עוז".

מדובר צה"ל נמסר: "צה״ל ער לתחושות התצפיתניות והוריהן, ועומד לרשותן על מנת לספק את המעטפת הטובה ביותר כדי לבצע את תפקידן במקצועיות לצד שמירה על ביטחונן. מגורי התצפיתניות בבסיס ערער נגישים למרחב מוגן, בהתאם לזמן ההתמגנות המוגדר במרחב. האירועים שצוינו מטופלים בציר הפיקודי ומתקיימות שיחות בנושא. הנהלים חודדו והפערים יתוקנו בהקדם".

 

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל מתקפת טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד