כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שכחו את זוועות אוקטובר

"ילדים מתים ברעב": בעולם מאמצים את הנראטיב הפלסטיני

בעולם שכחו את אירועי הזוועה של ה-7 באוקטובר ומהר מאוד עברו למסגר את סיפור המלחמה לפי הנראטיב של חמאס. רשת CNN מפרסמת עדויות של תושבי עזה שמתלוננים על רעב ועל מוות של ילדים ברצועה

"ילדים מתים ברעב": בעולם מאמצים את הנראטיב הפלסטיני
פלסטינים בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

רשת CNN מדווחת כי מספר גדל והולך של ילדים בעזה מתים מהתייבשות ומתת תזונה, את הנתונים קיבל כלי התקשורת ממשרד הבריאות הפלסטיני בעזה המנוהל בידי חמאס שמהימנותו מוטלת בספק, לאחר שנתפס כמה פעמים בשקרים, כמו הטענה כי בבית חולים אל-אהלי שבעיר עזה נהרגו 500 אזרחים ונפצעו מאות נוספים ב-17 באוקטובר. בהמשך התברר כי הפיצוץ נגרם בשל שיגור כושל של רקטה שירה הג'יהאד האיסלאמי.

הפלסטינים שרצחו וטבחו וביצעו בתושבי הדרום וביצעו מעשים זוועה בלתי נתפסים נגד העם היהודי, מתלוננים כי עקב צמצום הסיוע של ישראל והרס הרצועה הנצורה, המצב ההומניטרי בכי רע.

סגנית נשיא ארצות הברית קראה ל"הפסקת אש מיידית לפחות לששת השבועות הקרובים", הצעה שנמצאת כעת על שולחן המשא ומתן, וקראה לחמאס לשחרר חטופים ישראלים.

"מה שאנחנו רואים כל יום בעזה הוא הרסני. ראינו דיווחים על משפחות שאוכלות עלים או מזון לבעלי חיים. נשים יולדות תינוקות עם תת-תזונה עם מעט או ללא טיפול רפואי, וילדים שמתים מתת תזונה והתייבשות", אמרה קמלה האריס. "ממשלת ישראל חייבת לעשות יותר כדי להגדיל משמעותית את זרימת הסיוע. אין תירוצים" אמרה האריס.

דובר משרד הבריאות הפלסטיני המנוהל על ידי חמאס טען בלא להציג הוכחות כי מספר הילדים שמתו מהתייבשות ומתת תזונה בצפון עזה עלה ל-15.

רשת CNN ציינה כי הם לא יכולים לאשר באופן עצמאי את מותם של הילדים או את הסיבות בגלל היעדר גישה לתקשורת בינלאומית לעזה בזמן מלחמה.

עוד 124 בני אדם נהרגו במהלך 24 השעות האחרונות, מסרו בחמאס, לטענת חמאס מניין ההרוגים בעזה מאז 7 באוקטובר עלה ל-30,534.

הרופאים בבית החולים כמאל עדוואן "חוששים לחייהם של שישה ילדים הסובלים מתת תזונה ושלשולים בטיפול נמרץ כתוצאה מהפסקת הגנרטור החשמלי והחמצן וחוסר יכולת לבצע פעילות רפואית", כך ד"ר אשרף אלקידרה דובר מערכת הבריאות של חמאס.

ארגון הילדים של האו"ם (גוף אנטי ישראלי) יוניסף הודיע כי לפחות 10 ילדים מתו עקב התייבשות ותת תזונה בימים האחרונים בבית החולים כמאל עדוואן בצפון עזה. "אנשים רעבים, מותשים ובטראומה", אמרו.

 
מלחמת חרבות ברזל רעב חמאס סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד