י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דנו במתיחות

המלך הירדני נפגש עם ח"כים מהסיעות הערביות

בצל המתיחות באל-אקצא לפני רמדאן, מלך ירדן, עבדאללה השני, נפגש עם חברי הכנסת מהסיעות הערביות. בפגישה נכח גם שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי. הח"כים ביקשו מהמלך לפעול כדי לשמור על חופש הפולחן

המלך הירדני נפגש עם ח"כים מהסיעות הערביות
מלך ירדן עם אחמד טיבי ואיימן עודה צילום: נורית יוחנן כאן 11

על רקע ביטול דיון היערכות לקראת רמדאן שתוכנן להתקיים הערב (שני) בלשכת ראש הממשלה בגלל שפעת שיש לראש הממשלה, מלך ירדן, עבדאללה השני, נפגש עם חברי הכנסת ערביים, בפגישה נכח גם שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי.

חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי ויוסף אל-עטאוונה מחד"ש-תע"ל הציגו בפני המלך את השפעת המלחמה בעזה על האזרחים הערבים בישראל. השלושה דיברו גם על המתיחות ההולכת וגוברת בירושלים ובפרט במסגד אל-אקצא בגלל כוונותיו של השר בן גביר להגביל את מספר המתפללים המוסלמים בחודש רמדאן. טיבי ועודה ביקשו מהמלך לפעול כדי לשמור על חופש הפולחן, כך דווח בחדשות 12.

בכאן 11 דווח כי מלך ירדן אמר שהממלכה תמשיך לספק סיוע הומניטרי ורפואי לרצועה דרך האוויר והיבשה. בנוסף, הזהיר הזהיר מהסכנה הנשקפת מהמשך המלחמה בעזה, וההסלמה ביו"ש ובירושלים – שתגרור הרחבה של העימות.

כמו כן, הדגיש עבדאללה השני את החשיבות שבהפסקת הצעדים החד-צדדיים של ישראל בירושלים ובמסגד אל-אקצא, וקרא לפעול עם כל הצדדים כדי למנוע הסלמה נוספת, והזהיר מאלימות קיצוניים נגד הפלסטינים ביו"ש.

מטעם הממלכה הירדנית, הביעו דאגה גם מהמגבלות שישראל צפויה להטיל על ערביי ישראל בהר הבית בחודש רמדאן, והזהירו מההשלכות המסוכנות של הטלת ההגבלות אלו בצל המלחמה ברצועת עזה.

במקביל, המפכ"ל קובי שבתאי ביקש שהתפילות יוגבלו עד כמה עשרות אלפים. גם צה"ל ושב"כ מוכנים להגבלה של מספר המשתתפים - אך למספר גדול מזה שהשר בן גביר הציע. עם זאת, צה"ל ושב"כ התנגדו להגבלת המתפללים לפי גיל.

 

מלחמת חרבות ברזל אחמד טיבי ירדן מלך ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד