י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסרת עמודי המתח

"אחד הפרויקטים המורכבים": צפו בעבודה יוצאת הדופן בשמורת מכתש רמון

עובדי חברת החשמל החלו בהסרת עמודי המתח העליון בשמורת מכתש רמון, לאחר שהשלימו את הטמנת קווי החשמל לאזור זה בטכנולוגיה תת קרקעית | לאחר עבודה מאומצת ואינטנסיבית, בטכנולוגיה ייחודית של הטמנת קווי הולכה בקרקע סלעית ופראית - הושלמה הנחת הקווים

"אחד הפרויקטים המורכבים": צפו בעבודה יוצאת הדופן בשמורת מכתש רמון
עבודות חברת החשמל צילום: יוסי וייס

אתמול (ראשון), החלו עובדי חברת החשמל בהסרת עמודי המתח העליון בשמורת מכתש רמון, לאחר שהשלימו את הטמנת קווי החשמל לאזור זה בטכנולוגיה תת קרקעית. 

לאחר עבודה מאומצת ואינטנסיבית, בטכנולוגיה ייחודית של הטמנת קווי הולכה בקרקע סלעית ופראית - הושלמה הנחת הקווים ואתמול אחרי הצהריים הוסר עמוד מתח העליון הראשון במקטע האחרון של קו דימונה-פארן, המוליך חשמל עד אילת.

מדובר באחד הפרויקטים המורכבים ברמת התכנון והבניה ההנדסית והוא כלל שותפים לדרך ובהם רט"ג, קק"ל ופעילי סביבה שליוו את התהליך מתחילתו.

הקו האחרון שהוטמן בקרקע (כ-2.5 ק"מ) מהווה חלק משמעותי ביותר מקו חשמל המתפרס על פני 200 ק"מ ומזין חשמלית את יישובי הדרום וכן מאפשר חיבור של אנרגיות מתחדשות לרשת החשמל - עד מרכז הארץ. 

אתמול הוסר העמוד הראשון במקטע האחרון בפרויקט - שמהווה בשורה סביבתית חדשנית בכך שבתוואי מורכב ומאתגר נסלל קו בקרקע, ועובדי החברה מחזירים את הטבע השמורתי לקדמותו, על ידי הסרת עמודי מתח עליון והשבת צבעי הקרקע ותוואי הדרך לתצורתם המקורית.

חברת חשמל מכתש רמון עבודות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד