כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מדינה בקריסה

האיטי הכריזה על מצב חירום אחרי שאלפי פושעים שוחררו על ידי כנופיות

האיטי הכריזה על מצב חירום לאחר שפריצה כפולה לכלא איפשרה לאלפי אסירים להימלט. ההתקפה על שני בתי כלא באה על רקע האלימות הרבה במדינה, וכאשר ראש הממשלה מנסה להציל את התמיכה בעולם

האיטי הכריזה על מצב חירום אחרי שאלפי פושעים שוחררו על ידי כנופיות
אילוסטרציה צילום: pixabay

האיטי הכריזה על מצב חירום בן שלושה ימים ועוצר לילי לאחר שכנופיות חמושות הסתערו על שני בתי הכלא הגדולים במדינה, ואיפשרו ליותר מ-3,000 פושעים מסוכנים, כולל רוצחים וחוטפים, לברוח חזרה לרחובות העניים.

שר האוצר, פטריק בויזברט - האחראי בזמן שראש הממשלה הנרי שוהה בחו"ל ומנסה להציל את התמיכה הכספית בביטחון על ידי האו"ם - אמר שהמשטרה תשתמש "בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה" להשיב את האסירים לבתי הכלא ולאכוף את העוצר. 

צ'ריזייר, קצין משטרה עילית לשעבר המכונה המנהל כעת פדרציית כנופיות, לקח אחריות על העלייה בפיגועים. לדבריו, המטרה הייתה ללכוד את מפקד המשטרה ושרי הממשלה של האיטי ולמנוע את חזרתו של הנרי.

צו החירום בהאיטי הוצא לאחר סוף שבוע קטלני שהעיד על שפל חדש באלימות של האיטי. לפחות תשעה בני אדם נהרגו מאז יום חמישי, ביניהם ארבעה שוטרים. היעדים כללו תחנות משטרה, שדה התעופה הבינלאומי של המדינה ואצטדיון הכדורגל הלאומי שבו עובד אחד הוחזק כבן ערובה במשך שעות.

אבל גם למדינה שרגילה לאיום המתמיד של אלימות, המבצע בשבת בבית הכלא הלאומי בבירה פורט-או-פרינס, עורר הלם. כמעט כל 4,000 האסירים נמלטו, והותירו את הכלא הצפוף בדרך כלל ריק. שלוש גופות עם פצעי ירי שכבו בכניסה לכלא.

האיטי בית כלא כנופיות מצב חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד