כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בגלל המלחמה

הרצאות מבוטלות למרצים ישראלים בעולם

מרצה ישראלי הגיע לאוסטרליה הרחוקה רק כדי לגלות שהרצאתו בוטלה וכך גם החדר במלון. הרצאתו של פרופסור מאוניברסיטת בר-אילן בוטלה בארה"ב בעקבות מחאה פרו-פלסטינית

הרצאות מבוטלות למרצים ישראלים בעולם
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

חוקרים מהאקדמיה בישראל מדווחים על התנכלויות חמורות על רקע אנטישמי בכנסים ברחבי העולם, מאז מתקפת הטרור הרצחנית של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר.

במקרה אחד, פרופ' אסף פאר, מאוניברסיטת בר-אילן, הוזמן להרצות בכנס באוניברסיטת נוואדה בארצות הברית. מעט אחרי שהחלה ההרצאה שלו, קבוצה של סטודנטים פרו-פלסטיניים הפריעה לדבריו. בקמפוס החליטו להפסיק דווקא את ההרצאה של פרופ' פאר ולא להוציא את המפגינים, כך דיווחה תמר טרבלסי חדד באתר Ynet.

עוד דווח, כי הרצאתו של ד"ר משה פרחי מהמכללה האקדמית תל-חי, מומחה בהתערבויות וסיוע ראשוני במצבי חירום, בוטלה בכנס בינלאומי באוסטרליה שאליו הוזמן כדובר ראשי. החוקר, שכבר הגיע למלבורן, קיבל הודעה שהשתתפותו בוטלה בנימוק שמארגני הכנס קיבלו איומים ולא יוכלו לערוב לביטחונו.

עוד מקרה של יחס שלילי בכנס בינלאומי דווח על ידי ד"ר לורן דגן עמוס, חוקרת יחסי ישראל-הודו, שהשתתפה בכנס בינלאומי וקיבלה יחס קר ועוין מהקולגות. אלה רק חלק ממאות עדויות שמגיעות מהשטח.

 

 
אוסטרליה מלחמת חרבות ברזל אנטישימיות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד