י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בפלפולה של תורה והלכה

תיעוד מרתק: ראב"ד לונדון בביקור אצל עמוד ההוראה

הגרא"ד הלוי דונר ראב"ד לונדון, ביקר במעונו של עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין. במשך שעה ארוכה, גדולי התורה שוחחו יחדיו בעומקה של הלכה ובענייני השעה. צפו

תיעוד מרתק: ראב"ד לונדון בביקור אצל עמוד ההוראה
הגרא"ד דונר בביקור אצל הגר"י זילברשטיין צילום: באדיבות המצלם

ביקור רב רושם נערך במעונו של עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין בערב שבת פרשת כי תשא, כאשר הגאון רבי אהרן דוד הלוי דינר ראב"ד לונדון, שהגיע לביקור מיוחד לארץ הקודש, נכנס למעונו של עמוד ההוראה, ובמשך קרוב לשעה וחצי שוחחו גדולי התורה יחדיו בדברי תורה והלכה, כשהגרא"ד מציג לפני עמוד ההוראה שאלות הלכתיות סבוכות שעלו על שולחנו, ורצה לקבל בהם את הכרעתו.

הקשר בין עמוד ההוראה להגרא"ד דונר החל כבר לפני עשרות בשנים, כאשר הרב דונר היה מקורב לחמיו של עמוד ההוראה, מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל אשר חיבבו מאד ומינהו כשליח לבירור כמה שאלות הלכתיות קשות, וסמך עליו מאד. בשנים האחרונות, בכל עת שמגיע הרב דונר לארה"ק, פוקד הוא את מעונו של עמוד ההוראה, כאשר הדבר מפעים לראות את האהבה והחיבה שרוחשים שני גדולי התורה זה לזה.

הרב דונר הגיע למעונו של הגר"י זילברשטיין ביום שישי, בשעה בה מוסר שיעור מצומצם בו משתתפים תלמידי חכמים גדולים, כמו אחיינו הגאון רבי אלעזר דוד אפשטיין, מראשי ישיבת תורה בתפארתה, חתנו הגאון רבי דב מאיר טננבוים, מראשי ישיבת 'קרית מלך', חתנו הגאון רבי אליעזר רוט ראש כולל 'נתיבות המשפט', הגאון רבי גדליה הוניגסברג, רב קהילת 'שונה הלכות' בני ברק, הגאון רבי מאיר ערבה, מח"ס 'מאיר עוז', ד"ר הרב משולם הרט, ועוד.

בתחילת הדברים סיפר עמוד ההוראה על סיפור על אביו של הרב דונר, מהרי"צ הלוי דינר זצ"ל, כאשר בא לחתונה באנטוורפן שבבלגיה, והגר"ח קרייזוירט זצ"ל כיבדו בסידור חופה וקידושין, אך התקנה באותו מקום היתה שרק המרא דאתרא מסדר קידושין, לכן אמר הרב קרייזוירט שהוא מתפטר מתפקידו כמרא דאתרא, וממנה את הרב דינר למשך חצי שעה כמרא דאתרא של אנטוורפן... וכך אכן היה, ומאז נקרא הרב דינר "גאב"ד לונדון, ואנטוורפן למשך חצי שעה"...

לאחר מכן נשאו גדולי התורה בפלפולה של תורה והלכה שעה ארוכה, כשעל השולחן עלו שאלות מרתקות ומעמיקות, כשעומד ההוראה מכריע על כל השאלות בענוות חן מיוחדת. לסיום, אמר הרב דונר לגר"י זילברשטיין, שהפחד השורר מהאנטישמיות בלונדון גדול יותר מהפחד שיש כאן בארץ ישראל, וכן בכל אירופה. עמוד ההוראה האריך בדברים כי כל הצרות שבאו עלינו משמחת תורה עד עתה הם כדי לקרב את עם ישראל לשוב בתשובה שלימה להקב"ה.

כמו כן אמר הרב זילברשטיין לרב דונר, שיחזק את עדת מרעיתו באנגליה בכל מה שקשור להעלאת קרן השבת וחיזוק בהלכות שבת, וסיפר לו שבתקופה האחרונה הגיע אליו אחד משרי הממשלה לביקור חשאי, וסיפר לו שהחל לשמור שבת כהלכתה, רק אינו עושה זאת בפרהסיא מסיבותיו שלו. מרן הרב זילברשטיין התפעל שרואים שגם הרחוקים מתחילים אט אט לטעום את טעמה של השבת ולהתקרב לתורה הקדושה.

הרב יצחק זילברשטיין הרב אהרן דוד דונר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד