כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בהיעדר רוב

נדחתה הצעת אי האמון שהגישה סיעת יש עתיד

נדחתה הצעת אי האמון שהגישה סיעת יש עתיד. ראש האופוזיציה לפיד: "למדינה אין מספיק חיילים, ואין שום מקום אחר שממנו אפשר לגייס חוץ מאשר מקרב הצעירים החרדים". שר האוצר סמוטריץ': "המשק הישראלי חוזר לעבוד. הוא חי, בועט ונושם. המשקיעים והשווקים מביעים אמון בכלכלה של ישראל"

נדחתה הצעת אי האמון שהגישה סיעת יש עתיד
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הצעת אי האמון שהעלתה היום (שני) סיעת יש עתיד נדחתה. בהצעה נכתב: "הממשלה הכושלת מקום המדינה שמובילה אותנו למשבר כלכלי עם סדר עדיפויות פוליטי". בהצעה תמכו 32 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים. ההצעה לא זכתה לרוב הדרוש ועל כן נדחתה.  

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, נימק את ההצעה ואמר: "החרדים לא ימותו אם הם יתגייסו, אבל אם הם לא יתגייסו, ימותו אנשים אחרים שיצאו להגן על מדינת ישראל. הציבור המשרת, העובד, הלוחם. זה לא יכול להמשך ככה. הצבא צריך אותם, המדינה צריכה אותם. הממשלה בינתיים ממשיכה לעשות כל מה שהיא יכולה כדי לאפשר להם להשתמט. כל עוד הממשלה הזו בשלטון – הבעיה הזו לא תיפתר. הם יביאו מתווה שקר כלשהו. הם שוב ידחו ושוב ייתנו יד להשתמטות מאורגנת. רק שהפעם הם לא יצליחו להסתיר מאתנו את האמת הפשוטה: אין מספיק חיילים, ואין שום מקום אחר שממנו אפשר לגייס חוץ מאשר מקרב הצעירים החרדים".  

בשם הממשלה השיב שר התרבות והספורט, מיקי זוהר שאמר: "יש אולי מי ששכח שאנו עדיין בעיצומה של מלחמה. חיילים בעזה נלחמים ברגעים אלו ממש כתף אל כתף, בלי שום הבדל בדעות הפוליטיות שלהם, ומסכנים את חייהם כדי לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל. כשאנו יושבים באולם הזה ומתווכחים בנושאים פוליטיים לי זה עושה טעם מר. קצת סבלנות – בואו נסיים להכריע את האויב ואז נחזור להתווכח פה. כמה זמן שיידרש עד שנכריע את האויבים שלנו".  

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', סיכם מטעם הממשלה: "אנו בתקופה מורכבת וקשה. אין לנו הרבה בשורות טובות אבל בכלכלה הנתונים הם ברוך השם פנטסטיים. השקל הכי חזק מזה תשעה חודשים, הבורסה עולה, הביקושים לאג"ח של ממשלת ישראל הם הגדולים ביותר מאז קום המדינה. סיימנו את חודש פברואר עם גבייה של 4 מיליארד שקלים יותר מן התחזית. זה אומר שהמשק הישראלי חוזר לעבוד, חי בועט ונושם. זו הבעת אמון בכלכלה הישראלית, ביציבות שלה, וביכולת שלה להתמודד עם האתגר שאנו בתוכו. המשקיעים והשווקים מביעים אמון בכלכלה של ישראל". 

 
מליאת הכנסת הצעת אי אמון יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד