כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המגעים לעסקה

חמאס: מסרנו למתווכים קריטריונים לשחרור אסירים תמורת חטופים

גורם בחמאס אמר לרשת אל-ערביה כי הארגון מסר למתווכים את ה"קריטריונים" לפיהם ישוחררו האסירים הביטחוניים תמורת כל חטוף. בישראל מכחישים את הדברים וטוענים כי לא הועבר מהחמאס מידע על מפתחות שחרור האסירים

חמאס: מסרנו למתווכים קריטריונים לשחרור אסירים תמורת חטופים
לחימה בעזה צילום: אדי ישראל, פלאש 90

גורם בחמאס אמר לאל-ערביה כי ארגון הטרור "מסר למתווכים את הקריטריונים לשחרור האסירים הביטחוניים תמורת כל חטוף". בישראל הכחישו את דברי הגורם וטענו כי החמאס לא העביר מידע על מפתחות שחרור האסירים: "הפרסומים לא נכונים, חמאס לא העביר כלום".

יחד עם זאת, בכיר בחמאס התייחס לדיונים בקהיר בהם לא לוקחים חלק לפי שעה נציגים ישראליים, וכינה אותם "חיוביים". עוד אמר הבכיר כי "הכדור במגרש של ישראל". 

מקור בכיר בהנהגת חמאס אמר לרשת "אל-מיאדין" שחוסר ההתקדמות במו"מ לעסקה נובע מ"התעקשותו של הצד הישראלי שלא לתת תשובות ברורות לגבי דרישות חמאס".

עוד הוסיף הגורם: "הדרישות הן הפסקת אש, נסיגה מרצועת עזה וחזרת הפליטים לצפון הרצועה... המתווכים המצרים והקטארים מנסים להציג פריצת דרך במשא ומתן אך הם מתמודדים עם קשיים רבים". 

הבוקר דווח כי בישראל סבורים כי הנהגת חמאס בעזה רוצה ללכת על כיוון של התססת השטח ברמדאן, ותעדיף זאת על פני עסקה שתכלול בתוכה הפוגה ארוכה של 6 שבועות. 

גורם בכיר בחמאס אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי "השבוע הראשון של חודש הרמדאן, יהיה יעד מציאותי להגעה להסכם הפסקת אש". בנוסף, גורמים מצריים טענו כי ישראל וחמאס "מתקדמות באיטיות" במשא ומתן, אך יחד עם זאת הן עשויות להסכים על הפסקת אש עוד לפני הרמדאן.

עסקת חטופים חמאס רמדאן אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד