כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כבר 8 ימים

אביה של הילדה הנעדרת מתחנן: "בבקשה תתפללו עליה"

טספאי שהה באתיופיה כדי לטפל באמו החולה. בעקבות היעלמות בתו הוא חצה יבשות כדי לשוב ארצה. "היא הילדה של כולם. מה שקרה להיימנוט יכול לקרות גם לילדים אחרים"

אביה של הילדה הנעדרת מתחנן: "בבקשה תתפללו עליה"
טספאי קסאו, אביה של הילדה הנעדרת צילום: מתוך שידורי כאן 11

החיפושים אחר היימנוט קסאו בת ה-9 נמשכים כבר 8 ימים. בינתיים אביה טספאי שנסע לפני כשבועיים לאתיופיה כדי לטפל באמו שב ארצה. בראיון ראשון ל'כאן 11' הוא אומר: "מאז ששמעתי על המקרה של הבת שלי, עברתי ימים קשים מאוד. ילדה קטנה שנעלמת ככה, זה כואב לי מאוד. עיזרו לי בתפילות עליה".

טספאי סיפר בראיון על הקושי בלהגיע לישראל והסיוע של הסוכנות היהודית: "הדרכים חסומות באתיופיה בגלל המלחמה שם. הדרך היחידה שהייתה פתוחה ליציאה היא דרך העיר קומבלסה. משם טסתי לאדיס אבבה, אחרי שהמטוס התעכב. בבירה כבר חיכה לי כרטיס מוכן והגעתי דקה לפני שסגרו את דלתות המטוס".

עוד הוסיף האב: "נחתתי בארץ וראיתי שהילדים מבית הספר וכל העם מחפשים אותה. אז ידעתי שהיא הילדה של כולם, של כל עם ישראל. מה שנגע לי בלב הוא שראיתי שתי בנות שלומדות איתה קוראות בשמה ומחפשות אותה. אני קורא לכל עם ישראל - המשיכו לחפש אותה, היימנוט היא לא רק הילדה שלי, היא הילדה של עם ישראל, כשהיא תגדל היא תתרום למדינה".

טספאי קסאו ביקש שהחיפושים אחריה יורחבו לכל המדינה. "היא הילדה של כולם. מה שקרה להיימנוט יכול לקרות גם לילדים אחרים. היא נעלמה בתוך מרכז הקליטה. כל מי שיש לו ילדה אמור לדעת מה אני מרגיש. עיזרו לי בתפילות. בבקשה תפללו עליה, זו הבקשה שלי, עד שהיימנוט שלי תימצא".

כזכור, המבצע לאיתורו של היימנוט נקרא "פני מלאך". היא נראתה לאחרונה ביום ראשון שעבר ה-25 לפברואר בשעה 19:30, ומאז פועלים שוטרים ומתנדבים רבים במטרה למצוא אותה בריאה ושלמה. עשרות שוטרי המחוז הצפוני, בסיוע פרשים, כלבנים, אנשי זיהוי פלילי, חוקרים ובעלי מקצוע ממשיכים בחיפושים. המבצע מנוהל מחפ"ק שהוקם במרכז הקליטה בו מתגוררת קסאו עם בני משפחה. הוא מורכב משוטרי המחוז הצפוני, לצד אנשי מרכז הקליטה והוא שומר על קשר רציף עם משפחת קסאו ומעדכן אותם על כל התפתחות בפרשה.

ישנו חשש כבד לחייה של היימנוט, שתיעוד אחרון שלה נראה בפעם האחרונה בשעות הערב ביום ראשון בעת כניסתה למרכז הקליטה בו היא מתגוררת יחד עם משפחתה. כל כיווני החקירה נבדקים, כולל תרחיש שבו היימנוט נחטפה ויצאה מהארץ.

היימנוט קסאו טספאי קסאו ילדה נעדרת צפת אתיופיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד