כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זה החשש

בלינקן לחץ על דרמר להרחיב את הסיוע לעזה

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן לחץ על השר רון דרמר, מקורבו של נתניהו, להרחיב את הסיוע לעזה. מחלקת המדינה האמריקאית מסרה כי המצב עלול להוביל להתעוררות מחודשת של פעילות חמאס בצפון עזה

בלינקן לחץ על דרמר להרחיב את הסיוע לעזה
סיוע הומניטרי צילום: Atia Mohammed/Flash90

מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן שוחח בטלפון מוקדם יותר היום עם השר לענייינים אסטרטגיים רון דרמר, ולחץ על מקורבו נתניהו שישראל תעשה יותר להרחיב את כמות הסיוע ההומניטרי הנכנס לעזה, עקב הידרדרות המצב ההומניטרי ברצועה, כך אמר דובר מחלקת המדינה מתיו מילר.

ארה"ב דוחפת את ישראל לפתוח מעברים נוספים לעזה, למרות שבישראל מתנגדים לצעד הזה זמן רב, ארה"ב הזהירה שהמצב עלול להוביל להתעוררות מחודשת של פעילות חמאס בצפון עזה, שם הסיוע ההומניטרי מוגבל מאוד. ישראל גם הודיעה שהיא תאפשר רק כמות מינימלית של סיוע הומניטרי לעזה.

קריאתו של בלינקן מגיעה יממה אחת בלבד לפני שהוא אמור להיפגש עם השר בני גנץ בוושינגטון, נושא הסיוע ההומניטרי יעמוד בראש סדר היום שלו.

לאור אי הסכמתו של ראש הממשל נתניהו לביקורו של גנץ בוושינגטון, ההחלטה להעביר את המסר גם דרך דרמר מצביעה על מאמץ אמריקאי לוודא שהוא יישמע בבירור על ידי כל מקבלי ההחלטות בירושלים, כך דיווח טיימס אוף ישראל.

 

מלחמת חרבות ברזל רון דרמר ארצות הברית השר בני גנץ סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד