א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
קטאר לוחצת

בחמאס דורשים הפסקת אש לפני מסירת מידע על החטופים

בכיר חמאס אמר לרשת CNN כי: "אין דרך לדעת מה גורלם של החטופים ישראלים בעזה עד שתהיה הפסקת אש מוחלטת". גורמים מצריים וקטארים מפעילים לחץ על נציגי חמאס בקהיר להביא רשימה של חטופים שישוחררו

בחמאס דורשים הפסקת אש לפני מסירת מידע על החטופים
סיוע הומניטרי צילום: Atia Mohammed/Flash90

באסם נעים, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר אמש ל-CNN מאיסטנבול, טורקיה, כי "אין דרך לדעת את גורלם של החטופים הישראלים המוחזקים בעזה" עד שתושג הסכם הפסקת אש מלאה.

"לא ניתן לדעת פרטים על גורלם של החטופים הישראלים מכיוון שהם נמצאים במקומות שונים תחת שמירה של פלגים שונים, איננו יודעים את גורלם במסגרת ההפצצות ומדיניות ההרעבה", אמר נעים ל-CNN. "לכן, אנחנו צריכים הפסקת אש כדי לאסוף מידע".

ה'גארדיאן' הבריטי דיווח כי גורמים מצריים וקטארים מפעילים לחץ על נציגי חמאס בקהיר להביא רשימה של חטופים שישוחררו כצעד ראשון בהסכם הפסקת אש מדורג עם ישראל, כך על פי גורמים המכירים את השיחות, חמאס התנגד לכך.

בינתיים דורש חמאס להכניס סיוע הומניטרי לעזה ולאפשר לפלסטינים שעקורים מבתיהם בצפון רצועת עזה לחזור לבתיהם.

מקורות דיפלומטיים בוושינגטון אמרו לגארדיאן כי לא ברור מה עוצר את חמאס מלתת רשימה של 40 החטופים הראשונים המוגדרים זקנים או חולים, יכול להיות שחלק מהחטופים מוחזקים על ידי קבוצות אחרות כולל הג'יהאד האסלאמי, או שגורמים בחמאס מונעים את המידע כדרך לחסום עסקה.

 

סיוע הומניטרי חמאס מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד