כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
התקדמות המלחמה

על רקע הביקורת בממשלה: ממשל ביידן תומך בביקור גנץ

הבית הלבן הודיע כי הממשל תומך בהגעת השר בני גנץ לוושינגטון, זאת למורת רוחו של ראש הממשלה. דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי ציין שהפגישה הייתה לבקשת גנץ

על רקע הביקורת בממשלה: ממשל ביידן תומך בביקור גנץ
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90/פלאש 90

ממשל ביידן הביע תמיכה בהגעת השר בני גנץ לפגישה עם סגנית הנשיא קמלה האריס והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, למורת רוחו של ראש הממשלה.

גורמים ישראלים אמרו לרשת CNN כי גנץ לא מייצג את הממשלה במהלך ביקורו השבוע. 

"חבר בקבינט המלחמה מישראל רוצה להגיע לארה"ב, רוצה לדבר איתנו על התקדמות המלחמה, נותן לנו הזדמנות לדבר על החשיבות של העברת סיוע הומניטרי, הזדמנות לדבר על החשיבות של עסקה לשחרור חטופים, אנחנו לא מתכוונים להפסיד הזדמנות כזו", אמר ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי. 

גנץ, צפוי להיפגש עם בכירים בממשל ביידן ללא נוכחות שגריר ישראל, מה שעומד בסתירה לפרוטוקול המקובל בעת ביקור נציגי ממשלות זרות. קירבי ציין שהפגישה הייתה לבקשת גנץ.

קירבי הוסיף: "אנחנו בהחלט מכירים בראש הממשלה נתניהו כראש הממשלה הנבחר של ממשלת ישראל, ונמשיך להיות בקשר איתו איתו ועם כל קבינט המלחמה שלו - ומר גנץ הוא חלק מהקבינט המלחמה הזה".

אתמול כאמור השר גנץ נועד עם סגנית הנשיא קמלה האריס בוושינגטון. בהודעת הבית הלבן נמסר כי האריס הביעה את דאגתה מהתנאים ההומניטריים בעזה ומהתקרית בצפון הרצועה בסוף השבוע בה נהרגו מעל 100 עזתים מדוחק ודריסה בעת הגעת משאיות עם סיוע הומניטרי. האריס קראה לישראל לפעול עוד בנושאים הומניטריים.

עוד נמסר מהבית הלבן, כי השניים דנו על הצורך בהשגת הסכם לשחרור חטופים בהקדם. היא קראה לחמאס לקבל את התנאים להפסקת אש של שישה שבועות. בנוסף דנו השניים על הפעולה המתוכננת ברפיח. האמריקאים ביקשו מישראל לגבש תוכנית הומניטרית שתבטיח את שלומם של האזרחים.

 

בני גנץ חמאס חטופים מלחמת חרבות ברזל קמלה האריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד