י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כסף מסריח

זו כמות מי הבואש שהזמינה המשטרה וזו העלות

המשטרה נערכת להמשך הפגנות סוערות ברחבי הארץ, כאשר אם לא די בהפגנות קפלן הקבועות, הצטרפו כעת גם סדרת מחאות נגד חוק הגיוס • כעת נחשף הכמויות והעלויות של מי הבואש המצחינים

זו כמות מי הבואש שהזמינה המשטרה וזו העלות
המהומות בבר אילן צילום: ישי ירושלמי

אם חשבתם שהשימוש בנוזל הבואש המסריח במחאות החרדים יופסק עם סיום המלאי הנוכחי, מסתבר שטעיתם.

העיתונאי שוקי שדה מדווח באתר 'שומרים' כי משטרת ישראל קיבלה לאחרונה אישור תקציבי לרכוש כמות עצומה של הנוזל המצחין שמותז לעבר מפגינים ממשאית מיוחדת המכונה בקיצור "מכת"זית" וזאת לשם פיזור הפגנות בלתי חקויות.

לפי הדיווח, מדובר ב-96 קוב של מי בואש בסכום של כמיליון שקלים שאמור להספיק למימוש במהלך 2024. לשם המחשה הכמות שנרכשה שווה לכשש מאות חביות סטנדרטיות. כאשר למשטרה יש עדיין במלאי כ-70 קוב מהרכישה הקודמת. 

ואם אתם ממש סקרנים מהיכן מגיע הנוזל המבאיש. אזי לפי הדיווח של שדה, המשטרה רוכשת אותו בשנים האחרונות מחברת 'אורדטוק' שממוקמת במושב אביעזר שבאזור בית שמש. 

עם זאת בכתבה מצוטטים גורמים באגף המבצעים של משטרת ישראל שמסבירים כי לא מדובר ברכישה שיצאה לפועל וכי בסך הכל מדובר באישור מוקדם כדי לזרז הליכים במידה ויווצר צורך למלא את החסר במחסני המשטרה עקב ריבוי הפגנות ומי הבואש יאזלו.

נזכיר כי 'בחדרי חרדים' חשף בימים האחרונים כי שר המשטרה איתמר בן גביר ביקש מהמשטרה במהלך דיון שקיים להפסיק את השימוש בבואש בהפגנות חרדים, ולשקול אפשרויות חלופיות לפיזור הפרות סדר. "קשה לי שיש ציבור שמקבל יחס כזה, וציבור אחר מקבל יחס שונה", אמר בן גביר לנציגי המשטרה.

מכת"זית מי בואש משטרה משטרת ישראל מיליון שקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד