י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בית המשפט ביטל שחרורה של אתי אלון

אלון, שנשלחה ל-17 שנות מאסר בעקבות פרשת הבנק למסחר, תיאלץ לרצות את מלוא העונש ללא ניכוי שליש

בית המשפט ביטל שחרורה של אתי אלון

בית המשפט המחוזי מרכז בהרכב בראשות הנשיא טל קיבל היום (ג) בצהריים את עתירת הפרקליטות, וביטל את החלטת וועדת השחרורים לקצר את עונשה של אתי אלון ולשחררה ממאסר.

12 שנה לאחר שנכנסה לכלא, ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר אישרה את בקשת אתי אלון להפחית שליש מתקופת מאסרה - ולשחררה. אולם המדינה הגישה עתירה כנגד החלטת הועדה, בעקבות כך הליך השיחרור נדחה. בעקבות ההחלטה לקבל את עתירת הפרקליטות, אלון תערר לעליון.

ביהמ"ש קיבל את עמדת המדינה לגבי החומרה יוצאת הדופן במעשיה של אלון, אשר מתבטאת, בין השאר, במשך זמן ביצוע העבירות, היקף הנזק לקופת המדינה, הנזק למוניטין של המערכת הבנקאית והנזק ללקוחות הבנק.

כמו כן מתבטאת החומרה בעובדה כי כספי הבנק למסחר מימנו, הניעו והעצימו ארגוני פשיעה, ואף שימשו לביצוע עבירות רבות נוספות על ידי ארגוני פשיעה.

ביהמ"ש קבע כי "בפתח הדיון מן הראוי לחזור על מושכלות ראשונים... לפיהן אין לאסיר זכות קנויה לשחרור מוקדם, ועליו הנטל להוכיח לוועדת השחרורים ששחרורו המוקדם לא יסכן את הציבור וכי הוא ראוי לשחרור... כך הם פני הדברים במיוחד לגבי המשיבה לאור חומרת מעשיה נושא מאסרה".

עוד קבע ביהמ"ש כי "הספק שעמד בבסיס החלטת הוועדה היה צריך להביא אותה להחלטה כי ראוי לדחות את הבקשה, שכן המשמעות היא שהמשיבה לא הוכיחה, חרף חלוף הזמן מההחלטה הקודמת שדחתה את בקשתה ולמרות השתתפותה בהליכים טיפוליים, שהיא ראויה לשחרור".

העתירה נוהלה על ידי עוה"ד גנית גדות-כרמי ועינת לב-ארי מפרקליטות מחוז מרכז.

בשנת 2002 נחשפה המעילה בבנק למסחר בע"מ, לאחר שעובדת הבנק, אתי אלון, שבמשך השנים קודמה לתפקיד של סגנית מנהלת מחלקת השקעות, מעלה בכספי הבנק בהיקפי ענק של בסך של 254,199,600 ש"ח בשנים 1997-2002, דבר שהביא לקריסת הבנק.

במסגרת המעילה פתחה אלון בבנק 206 חשבונות פיקטיביים, בהם העמידה הלוואות גב אל גב ואת כספי ההלוואה משכה לרשותה. מ-202 חשבונות הבנק גנבה אלון ישירות כספים תוך שבירת פיקדונות הלקוחות ומשיכתם.

אלון, הורשעה בגניבה של יותר מרבע מיליארד שקלים מלקוחות של הבנק למסחר, ונדונה ל-17 שנות מאסר ולקנס של 5 מיליון ש"ח.
אתי אלון הבנק למסחר כסף מאסר מעילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד