י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אלו התרחישים

כך יפעלו נמלי התעופה בישראל במקרה של מלחמה

ברשות שדות התעופה ערכו דיון וקיימו 'משחקי מלחמה', במטרה לבחון את היערכות כלל הגורמים הרלוונטיים במקרה של עימות רב זירתי שישפיע על נמלי התעופה בישראל

כך יפעלו נמלי התעופה בישראל במקרה של מלחמה
נמל התעופה בן גוריון צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

ברשות שדות התעופה ערכו דיון וקיימו משחקי מלחמה בראשות מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, ובהשתתפות מנכ"ל רשות שדות התעופה אמנון כהן, ראש רח"ל יורם לרדו, מנהל הרשות לתעופה אזרחית שמואל זכאי, החוקר הראשי גדי רגב, מנהל נתב"ג אודי בר-עוז, נציגי משרד הבטחון, צה"ל, משטרת ישראל, חברת חשמל ורשות האוכלוסין.

רשות שדות התעופה מנהלת מתקני תשתיות לאומיים מרכזיים בהם נמל התעופה בן גוריון באמצעותו מתקיים הקשר האווירי התעופתי עם העולם, נמל התעופה רמון, ומעברי הגבול בין ישראל לבין ירדן ומצרים ועוד.

ברשות הסבירו כי "שמירה על חופש התנועה מישראל ולישראל חשובה ביותר, הן במישור המעשי והן במישור התודעתי, והינה חלק מייעדי השירות של מדינת ישראל הן באספקת השירותים והמוצרים הנדרשים למערכת הביטחון כתמיכה במאמץ המלחמתי, והן בקיום חופש התנועה ביבשה, באוויר ובים".

לנוכח העובדה כי לפעילות הרציפה של התעופה בישראל חשיבות בינ"ל וחשיבות לאומית ולאור העובדה כי השבתת התעופה עלולה להיות הישג תודעתי משמעותי לאויב, ולפיכך, מעבר לחשיבות השמירה על הרציפות התפקודית, ישנה חשיבות רבה לנושא התודעה.

בדיון אמר מנכ"ל משרד התחבורה "אנחנו כאן היום, כדי להבטיח שבכל תרחיש, ובכל מערכה, מערך התעופה של ישראל ימשיך לפעול ולא יושבת אפילו לא לרגע אחד! זו משימתנו ואנו נחושים לעשות הכל לעמוד בה".

בן זקן אמר כי חשיבות הדיון היא בראש ובראשונה על מנת להכיר את המענה ההוליסטי של הרשות לתרחיש המלחמתי, לוודא ולהדק את הסנכרון המלא בין כלל הגורמים הרלוונטיים והגופים השותפים; משרד הבטחון, צה"ל – חיל האויר ופיקוד העורף, משטרה, הרשות לתעופה אזרחית, רשות החירום הלאומית וחברות התעופה.

עוד הוסיף בן זקן כי "קיימתי לפני כשבועיים דיון היערכות לתרחיש עלטה כללי, והיום, רשות שדות התעופה מקיימת את הדיון מתוך שאיפה לשפר את המוכנות תוך מתן דגש על תרחיש של משבר חשמל".

מנכ"ל משרד התחבורה הביע את תקוותו כי התרגילים הללו יישארו בגדר היערכות ומוכנות בלבד והנחה להעביר לשרת התחבורה דו"ח מפורט הכולל דיווח על פערים ככל ויימצאו. 

מלחמה חיזבאללה חודר לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד