י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בגיבוי משפטי

אדלשטיין מסרב להעביר למבקר פרוטוקולים חסויים מוועדת חו"ב

מבקר המדינה דרש לקבל מוועדת חו"ב פרוטוקולים שונים, כולל של דיונים סודיים וחסויים מוועדות המשנה, שהתקיימו לפני ואחרי טבח ה-7 באוקטובר. יו"ר הוועדה אדלשטיין מסרב להעביר לידי המבקר את החומרים

אדלשטיין מסרב להעביר למבקר פרוטוקולים חסויים מוועדת חו"ב
יולי אדלשטיין צילום: דוברות הכנסת

במסגרת היערכות משרד מבקר המדינה מתניהו אנגלמן לחקירת מחדל ה-7 באקטובר, הוא פנה ללשכת יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יולי אדלשטיין ודרש לקבל פרוטוקולים שונים, כולל של דיונים סודיים וחסויים מוועדות המשנה, שהתקיימו לפני ואחרי הטבח. אלא שאדלשטיין מסרב להעביר לידי המבקר את החומרים.

על פי דיווח ב'ווינט', אדלשטיין, בגיבוי היועצת המשפטית של הוועדה, מסר לאנשי מבקר המדינה האמונים על החקירה כי אין למבקר סמכות לבקש חומרים של הוועדה, כיוון שהכנסת אינה גוף המבוקר על ידי מבקר המדינה.

יצוין כי למרות שאנגלמן הסביר כי הוא דורש את החומר כחלק מלמידת הנושא ולא לצורכי חקירה - בוועדת החוץ והביטחון עמדו בסירובם למסור את הפרוטוקולים החסויים.

ממשרד מבקר המדינה נמסר בתגובה: "כחלק מהליכי הביקורת כלפי הדרג המדיני והדרג הצבאי, ולצורך קבלת תמונה שלמה יותר על המחדלים שהובילו ל-7 באוקטובר, ביקש משרד מבקר המדינה לעיין בפרוטוקולים של ועדת החוץ והביטחון. עם זאת, בניגוד לדרג המדיני, לדרג הצבאי ולדרג האזרחי הכפופים לביקורת ומחויבים למסור את אשר יתבקשו, הכנסת ריבונית והליכי הביקורת הם על הרשות המבצעת ולא על המחוקקת. יודגש כי מטרת הבקשה לקבלת הפרוטוקולים היא לוודא שהרשות המבצעת עומדת בהנחיות ועדות הכנסת מתוקף סמכותן כגורמים המפקחים על עבודת הממשלה".

יולי אדלשטיין ועדת חוץ וביטחון מתניהו אנגלמן מבקר המדינה מחדל ה-7 באקטובר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד