כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
לצד ישראל

ארה"ב מבהירה: "הפסקת אש - רק במסגרת עסקת חטופים" | גנץ לוחץ לפעול

בממשל האמריקני מבהירים כי הפסקת אש תיחתם רק במסגרת עסקת חטופים. המסר של השר גנץ בביקורו בארצות הברית הוא להפעיל לחץ על מצרים וקטאר כדי שיגרמו לחמאס להתגמש בעמדותיו בכל הנוגע לפרטי ההסכם

ארה"ב מבהירה: "הפסקת אש - רק במסגרת עסקת חטופים" | גנץ לוחץ לפעול
הבית הלבן צילום: Pixabay

גורמים בממשל האמריקני אמרו לכאן חדשות כי "הפסקת אש שלא במסגרת עסקה משמעותה ניצחון לטרור" כך דווח היום בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב.

עמדת הממשל האמריקני ניצבת ברקע המשבר ההומניטרי החריף שלטענתם פוקד את רצועת עזה. "רעב ברחובות, אוכלים מזון של חיות", כפי שאמרה סגנית הנשיא קמלה האריס. ואכן ישנם גורמים ופוליטיקאים שלוחצים להפסקת אש גם ללא עסקת חטופים.

עמיחי שטיין מדווח כי בתוך כך, המסר של השר גנץ לבכירים האמריקנים במהלך הפגישות הלילה בארה"ב הוא: "אתם צריכים לעלות מדרגה בלחץ שלכם על המתווכות, מצרים וקטאר, שיגרמו לחמאס להתגמש. יש לכם את היכולות ללחוץ, ולהם יש את הכלים", אמר גנץ.

נציגי המדינות המתווכות הציעו לחמאס לשחרר כמה חטופים ישראלים בודדים תמורת כמה ימי הפסקת אש, כדי להראות רצינות וכוונה לשחרור חטופים, כך פורסם בכאן 11.

חמאס השיב בשלילה להצעה, אך המתווכות עדיין מנסות לשכנע את חמאס לעשות כן, אף שלא מדובר בשינוי המסגרת שאושרה בפסגת פריז, אלא מהלך מקדים ל"הסכם פריז 2" העתידי.

מהמחנה הממלכתי נמסר: השר בני גנץ נפגש אתמול עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס. בנוסף פגש השר גנץ את היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן וכן שורה של בכירים נוספים בממשל ובסנאט.

גנץ הודה להאריס על תמיכת הממשל האמריקאי בישראל, שהיא בבחינת נקודת ציון היסטורית ביחסים בין המדינות.

בפגישה ציין גנץ את החשיבות להשלים את המשימה של הסרת האיום של חמאס, של מציאת פתרון להעברת הסיוע ההומניטרי באופן שיגיע לאוכלוסייה ולא לחמאס, וכן את הצורך לעמוד על השגת כל יעדי הפעולה הצבאית באופן שיאפשר עתיד טוב יותר לאזור כולו. עוד עמד גנץ על החשיבות לפעול כבר היום להקמת מנהלת בינלאומית בשיתוף מדינות האזור וכחלק מקידום תהליכי הנורמליזציה.

גנץ הדגיש בפני האריס את המחויבות העליונה של ישראל להשבת החטופים, וביקש להודות לארה"ב על הלחץ המשמעותי שהיא מפעילה בנושא בייחוד בימים אלו.

מלחמת חרבות ברזל הבית הלבן חמאס חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד