כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מתקן חשאי ביריחו

בחסות ארה"ב: כוחות הביטחון של הרשות מתאמנים בנשק

במרכז אימונים במימון ארה"ב שממוקם אי-שם באזור יריחו, מתאמן הדור הבא של כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית. השוטרים אפילו לא יכולים לסמוך שיקבלו משכורת קבועה בשל המצב הכלכלי הקשה של הרשות

בחסות ארה"ב: כוחות הביטחון של הרשות מתאמנים בנשק
שוטרים פלסטיניים, ארכיון צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

במרכז אימונים במימון ארה"ב המוסתר באזור יריחו, הדור הבא של כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית מתאמנים בשימוש בנשק.

הוושינגטון פוסט דיווח כי כתב העיתון קיבל גישה נדירה למרכז האימונים, מה שמאפשר הצצה לאתגרים העומדים בפני כוחות הביטחון הפלסטינים - הנחשבים על ידי וושינגטון  כמי שיחזקו את הרשות הפלסטינית שיכולה לסייע בייצוב עזה לאחר המלחמה. למרות שני עשורים של רפורמות, כוחות הביטחון הפלסטינים לא מוכשרים לקחת על עצמם את האחריות האדירה על עזה.

"כאשר אנו שואפים לשלום, עזה והגדה צריכות להתאחד מחדש תחת ממשל אחד, בסופו של דבר תחת רשות פלסטינית מתחדשת", כתב הנשיא ביידן בנובמבר. בחודשים שחלפו מאז, בכירים אמריקאים הסתובבו בין רמאללה, תל אביב ובירות ערב, בניסיון להחיות את חזונו של הנשיא.

אבל הרשות הפלסטינית וכוחות הביטחון שלה כבר נאבקים לשמור על הסדר בגדה המערבית. העיתון מדווח כי כוחות הביטחון הפלסטינים אינם יכולים להתערב כדי לעצור אלימות של מתנחלים ישראלים או פשיטות צבאיות. והם אינם רצויים בכמה עיירות וערים פלסטיניות בשל שיתוף פעולה עם ישראל.

העיתון מדווח כי בימים אלה, השוטרים אפילו לא יכולים לסמוך שיקבלו משכורת קבועה בשל המצב הכלכלי הקשה של הרשות.

הרשות הפלסטינית שילמה לעובדיה פחות ממחצית ממשכורתם מאז ה-7 באוקטובר עקב מיעוט הכנסות מסים מישראל. בשנה האחרונה לא היה להם תחמושת לאימונים מכיוון שישראל דחתה בקשות יבוא. יחידות נבחרות נשלחו לירדן להתאמן עם נשק אמיתי.

גורמים פלסטינים ומערביים אמרו לעיתון כי יידרשו מאמצים גדולים להכשיר את כוחות הביטחון בהיקף הנדרש לעזה - ולקבל תמיכה פוליטית מממשלת ישראל, שמתנגדת לתוכנית.

חיזוק כוחות הביטחון הפלסטינים באמצעות מחלקת המדינה ידרוש מנדט חדש, אמר דיפלומט מערבי. "הרשות הפלסטינית לא מוכנה לצאת לעזה ולא תהיה שם בקרוב", אמר הדיפלומט. "אני לא רואה שיש להם את המספרים שיוכלו לעשות את זה, או את הרצון או את הידע על עזה".

קולונל במשטרה הפלסטינית אמר כי 400,000 כדורים לאימונים נמצאים בירדן ממתינים לאישור יבוא ישראלי.

הרשות הפלסטינית חמאס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד