י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כל הבשר גלאט חלק

רבני ה- AKO נחשפו למהפכת הכשרות בצה"ל

בירושלים נחתמו ימי העיון של רבני AKO המאגד בתוכו את בכירי עולם הכשרות בארה"ב. מושב מיוחד הוקדש ללמידה על מערך הכשרות בצה"ל. רמ"ח הרבנות הצבאית אל"מ הרב חיים ויסברג: "המדיניות אותה הציב הרב הראשי לצה"ל תא"ל הרב איל קרים היא לספק לכל חייל מזון מהדרין". ראש ענף הכשרות סא"ל הרב נריה רוזנטל חשף:" כל הבשר בצה"ל גלאט חלק

רבני ה- AKO  נחשפו למהפכת הכשרות בצה"ל
הרבנים עם אנשי הרבנות הצבאית צילום: באדיבות המצלם

רבני AKO נחשפו למהפכת הכשרות של הרבנות הצבאית; בירושלים נחתמו ימי העיון של רבני AKO  המאגד בתוכו את בכירי עולם הכשרות בארה"ב.

במהלכם דנו הרבנים בסוגיות טכנולוגית המזון, חידושים בתעשיית המזון בעולם ודרכי הפיקוח. רבנים ומומחים בתעשיית המזון הציגו סוגיות הלכתיות  בפני ראשי מערכות הכשרות המעניקות כשרות לאלפי מפעלים ברחבי העולם ולהם השפעה ישירה לתעשיית המזון בישראל.

בשל המצב בישראל בחרו השנה לערוך את הכנס דווקא בירושלים תוך הבעת הזדהות וחיזוק לאזרחי ישראל. מדובר בגופי הכשרות המובילים בעולם המענקים כשרות במפעלים רבים ברחבי העולם.

מושב מיוחד הוקדש ללמידה על מערך הכשרות בצה"ל רמ"ח הרבנות הצבאית אל"מ הרב חיים ויסברג סקר בפני הרבנים את הכשרות המהודרת הנהוגה במערך הכשרות הצה"לי. "המדיניות אותה הציב הרב הראשי לצה"ל תא"ל הרב איל קרים היא לספק לכל חייל מזון מהדרין". אמר הרב ויסברג. שבעבר עמד בראש ענף הכשרות. הרב ויסברג שידרג את מערך הכשרות בצה"ל כך שעומד בסטנדרטים קפדניים וגבוהים העונים להגדרה כשרות מהודרת.

ראש ענף הכשרות סא"ל הרב נריה רוזנטל סקר את מערך הכשרות בזמן הלחימה ושיתף את הרבנים באתגרים איתם מתמודד אגף הכשרות בזמן הלחימה. 

הרבנים שמעו כי בהובלת הרב הראשי לצה"ל תא"ל הרב איל קרים, רמ"ח הרבנות הצבאית אל"מ הרב חיים ויסברג וראש ענף הכשרות סא"ל הרב נריה רוזנטל הוחלט כי כל הבשר הנכנס לצה"ל יהיה חלק גלאט, דבר המהווה מהפכה של ממש.   

הרב עזרא פרידמן  מנכ"ל ה OU שארגן את ימי העיון סיפר על שיתוף הפעולה בין הרבנות הצבאית לבין OU בשגרה ובתקופת הלחימה, וסיפר על התרשמותו הרבה מרמת הכשרות הגבוהה במיוחד שעליה שומרת הרבנות הצבאית בקפדנות רבה.

באדיבות המצלםבמפגשצילום: באדיבות המצלם

צה"ל הרב איל קרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד