כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בממשל מכחישים

דיווח בארה"ב: חלקים מנאומה של סגנית הנשיא עברו ריכוך

המועצה לביטחון לאומי ריככה חלקים מנאומה של קמלה האריס סגנית הנשיא. מנהלת התקשורת של האריס טענה כי הדיווח "לא מדויק"

דיווח בארה"ב: חלקים מנאומה של סגנית הנשיא עברו ריכוך
חלוקת אוכל ברפיח צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

לפני שסגנית הנשיא קמלה האריס נאמה ביום ראשון על הצורך בהפסקת אש מיידית של שישה שבועות בין ישראל לחמאס כחלק מהסכם לשחרור חטופים, גורמים במועצה לביטחון לאומי ריככו חלקים מנאומה, כך טענו שלושה בכירים אמריקאים בהווה - ובכיר אמריקאי לשעבר לרשת NBC.  

הטיוטה המקורית של נאומה של האריס, שנשלחה למועצה לביטחון לאומי לבדיקה, הייתה חריפה יותר כלפי ישראל בנוגע למצב ההומניטרי ברצועת עזה והצורך בסיוע רב יותר.

בכיר אמריקאי אמר כי הטיוטה הראשונית קראה לישראל באופן ישיר יותר לאפשר מיידית הכנסת משאיות סיוע נוספות. הבכיר תיאר את הנאום המקורי של האריס כחזק אך לא שנוי במחלוקת.

המהלך לריכוך דברי האריס מדגיש עד כמה הבית הלבן נרתע מביקורת אגרסיבית על ישראל בפומבי, כאשר הנשיא ביידן מנסה לשמור על השפעה מסוימת על ישראל ולהבטיח עסקה.

הגורמים הנוכחיים אמרו כי אלו לא היו שינויים במדיניות, וכי הערותיה של האריס על הפסקת אש - שזכו לסיקור נרחב - חזרו על דבריו של ביידן יומיים קודם לכן ועל עמדת הממשל לגבי המלחמה. 

כשנשאלה על דיווחים לפיהם הנאום ביום ראשון היה מרוכך ופחות אגרסיבי מהמתוכנן, אמרה קירסטן אלן, מנהלת התקשורת של האריס, "זה לא מדויק".

עוד לפני שהאריס קראה להפסקת אש, אנשים בממשל האמריקאי שמבקרים את אופי הטיפול של ביידן במלחמה, רואים את האריס כמי שרוצה, אך אינה מסוגלת, לנקוט עמדה חזקה יותר נגד הלחימה בעזה, כך טען דמוקרט שסייע בבחירת ביידן ב-2020.

המקור אמר כי האריס עשתה מאמצים רבים כדי להופיע כקול אמפתי יותר בהסברה למוסלמים וערבים אמריקאים, כמו גם לדמוקרטים אחרים. 

"ידיה קשורות," אמר האיש. "אנשים לא תוקפים אותה כי הם יודעים שזו לא המדיניות שלה. זו המלחמה של ביידן. זה הכישלון של ביידן".

"אני חושב שהיא הייתה מבקשת הפסקת אש מזמן", ציין המקור.

קמלה האריס מלחמת חרבות ברזל הפסקת אש הנשיא ביידן חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד