י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

נמשכת תנופת ההתפתחות של רשת 'פרח' בביתר עילית

ביום חמישי י"ג אדר א', התקיים מעמד מרגש של חנוכת הבית לבניין החדש והמרווח של ת"ת "אור החינוך" לבנים, ובית הספר "גבעולים" לבנות, מבית רשת 'פרח' רשת החינוך המיוחד הגדולה בישראל, המונה אלפי תלמידים

נמשכת תנופת ההתפתחות של רשת 'פרח' בביתר עילית
חנוכת הבית פרח צילום: יח"צ

ת"ת "אור החינוך" מיועד לתלמידים המתמודדים עם קשיי תקשורת ומוגבלויות שונות, ומכיל מגוון כיתות לימוד המיועדות לתת מענה לכלל הרמות השונות של התלמידים. הת"ת מתנהל באווירה רוחנית גבוהה לצד מקצועיות מובילה, תוך הקפדה על מלמדים מסורים ויראי שמים, לצד מורות מקצועיות  ובעלות ניסיון המלמדות בהלימה לחינוך הרגיל עם התאמות. המענה הטיפולי מקיף וכולל צוות מורחב של קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק, מטפלות רגשיות, פיזיותרפיסטיות, מנתחות התנהגות, טיפול באמצעות בעלי חיים ומוזיקה, חוגי נגרות וספורט טיפולי, כשהדגש המרכזי הוא על קשר הדוק כל העת בין הצוות החינוכי, הפרא רפואי וההורים. קשר זה מהווה גורם ישיר לקידום הילד ומימוש יכולותיו.

בית הספר "גבעולים" מיועד אף הוא לקשיי תקשורת ומוגבלויות שונות, ופועל בשיטה אקולוגית שבו הצוות הטיפולי הם חלק מההווי הכיתתי, כך שישנו ממשק צמוד בין הצוות החינוכי לבין הצוות הטיפולי והרב מקצועי. בית הספר חרט על דגלו להוביל את תלמידותיו למימוש יכולת אישית ופיתוח מסוגלות לחיים עצמאיים ושילוב בחיי קהילה, באמצעות בניית תוכנית אישית לכל תלמידה.

באירוע השתתפו הרב מאיר רובינשטיין ראש עיריית ביתר עילית, הרב מאיר קליין מנהל היחידה לחינוך מיוחד בעיר, והנהלת רשת 'פרח' בראשות הרב משה שטיין מנכ"ל הרשת, והרב מיכאל דור סמנכ"ל הרשת.

המעמד נפתח לקול צלילי הודיה לריבון כל העולמים על ידי ילדי מקהלת התלמוד תורה ששרו בליווי כלי נגינה ותלבושות. לאחר מכן עלה נציג מתלמידי הת"ת שהודה בשם התלמידים לכל העוסקים במלאכה ובמיוחד לראש העיר הרב מאיר רובינשטיין שהתמסר בכל מאודו לטובת הקמת המבנה החדש והמרווח.

ראש העיר שנשא דברים במעמד שיבח את הנהלת רשת 'פרח' שנותנת את הלב והנשמה לקידום והצלחת התלמידים, והדגיש כי הבניין נבנה בפאר והדר בכדי לתת  לילדים הטהורים את התנאים הטובים ביותר, וסיים את דבריו תוך שהוא מדגיש "כי אנחנו יכולים לשאת עיניים לשמיים ולהגיד שעשינו את המקסימום בשביל הילדים".

הרב משה שטיין מנכ"ל הרשת, הודה בדבריו לכלל הצוות המסור שרתום כל כולו למען הצלחת התלמידים ועושה זאת מתוך תחושת שליחות ומסירות, והתייחס לסיום הקרוב של הקמת הבריכה ההידרותרפית בעיר, כאשר בכך תינתן האפשרות לכל ילדי בית הספר לקבל טיפולים הידרותרפיים ולשלב פיזיותרפיה יחד עם טיפולים רגשיים, מה שייתן ערך מוסף  לתלמידים. 

לאחר המעמד, ערכו האורחים סיור מקיף בשני המתחמים של בתי הספר והתרשמו מהכיתות  המושקעות ומחדרי הטיפולים הפרא רפואיים השונים, והביעו את התפעלותם מההשקעה העצומה וממגוון הציוד החדיש והמקצועי ביותר שקיים בת"ת ובבית הספר לצורך קידום הילדים.

בסיום הסיור הפתיעו הילדים את ראש העיר ומנכ"ל הרשת והעניקו להם יצירה מיוחדת שהכינו על בסיס 'מזמור לתודה' בה הם מבטאים את הוקרתם ותודתם על המבנה החדש שיעניק  להם את המרחב הטוב ביותר ללמידה ולקידום.

פרח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד