כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המאבק בבירוקרטיה

הכנסת אישרה הקלות בקבלת וחידוש רישיון משרד החינוך

הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של יו"ר הועדה ח"כ ישראל אייכלר שתקל על מוסדות החינוך בקבלת וחידוש רישיון משרד החינוך. על פי החוק החדש מוסדות החינוך לא יידרשו למימון תברואן פרטי, מה שיחסוך כסף למוסדות החינוך

הכנסת אישרה הקלות בקבלת וחידוש רישיון משרד החינוך
ישראל אייכלר צילום: ערוץ כנסת

הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר בכל הקשור לאישורי תברואה למוסדות החינוך. מדובר בנושא כאוב שהפך לסבל בירוקרטי ונטל כלכלי על מוסדות החינוך. 

על פי החוק החדש שעבר בכנסת בקריאה שניה ושלישית, לא ידרש כלל אישור של תברואן פרטי והנטל כולו יעבור למשרד החינוך, מה שיחסוך כסף למוסד. 

כמו"כ, על מנת לקבל רישיון חדש ידרש אישור משרד הבריאות שינתן למוסד בתוך 60 יום. במידה ועברו 60 יום ולא התקבלה החלטת משרד הבריאות, תועבר הבקשה למשרד החינוך שתבחן תוך 30 יום ותוכל לאשר מתן רישיון לשנה, גם בלי אישור משרד הבריאות. זאת על מנת להיאבק בסחבת הבירוקרטית של המשרדים. 

לגבי חידוש רישיון קיים, כל עוד ניתן אישור תברואה של משרד החינוך ב-18 החודשים הקודמים להגשת הבקשה - לא יהיה צורך באישור נוסף. ככל שלא ניתן אישור ב-18 החודשים, יתקבל רישיון זמני לשנה על בסיס הצהרת מנהל המוסד, עד לקבלת הרישיון הקבוע. 

החוק יכנס לתוקף עבור בקשות חדשות לשנה"ל תשפ"ה, שיוגשו החל מה-1 למאי 2024. ולכל שאר הבקשות (חידושים), החל מהגשת הבקשות לשנה"ל תשפ"ו. 

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר בירך ואמר: "אני מודה לחברי הוועדה ולכלל חברי הכנסת שהבינו את נחיצות התיקונים החשובים ותמכו בהן. זו עזרה כבירה למנהלי המוסדות ולתפעול המוסדות עצמם שיוכלו להשקיע את מרצם במה שנדרש מהם, ולא בסחבת מיותרת".

ישראל אייכלר משרד החינוך מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד