כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
12 כרכים

מבצע היסטורי ב'עוז והדר' לרגל תחילת מסכת בבא מציעא

נאחזים ב'שנים אוחזין'... ממלכת התורה "עוז והדר" מכריזים על מבצע היסטורי לרגל תחילת לימוד מסכת בבא מציעא בסדר הדף היומי: תריסר חוברות תלמוד בבלי המבואר 'מתיבתא' על כל מסכת בבאר מציעא ב-49 ש"ח בלבד, מגיעות עד לביתכם!

מבצע היסטורי ב'עוז והדר' לרגל תחילת מסכת בבא מציעא
גמרא מתיבתא צילום: באדיבות המצלם

לא מעטים מציבור לומדי "הדף היומי", ובפרט בין מוסרי השיעורים, מספרים על הקושי הקיים בלימוד מסכת בבא מציעא שהינה מורכבת מעט, יחסית לשאר מסכתות הש"ס, וישנם רבים המתקשים להמשיך בלימוד העקבי, גם אלו אשר זוכים להתמיד בו מאז תחילת המחזור, במשך למעלה מארבע שנים! החל מיום ח' בטבת תש"פ. ואמנם רבים הם הגוברים על הקשיים ולא מרפים, ומקיימים בעצמם "דף של ספינה נזדמן לי ונעניתי לו על כל גל וגל", אך חלקם מתקשים להמשיך בדרכם בעת לימוד מסכתא זו. אחר שבסייעתא דשמיא כבר זכו לברך על המוגמר ולסיים את סדרים מועד ונשים, ניצבים הם בפני פרשת דרכים, בעת לימוד ה'בבות' אשר אתגר מיוחד יש בהם, ובפרט לאלו אשר זו להם הפעם הראשונה בה לומדים מסכתות אלו.

הבשורה הטובה היא, שהלימוד ב"מתיבתא" - אשר נודע בהנגשתו את לימוד הגמרא לציבור הלומדים בצורה קלה בהירה ופשוטה - מאפשר להפוך את לימוד המסכת לקלה ופשוטה ולחוויה מיוחדת של עונג רוחני, החל מפרק "שנים אוחזין" ועד ל"הבית והעליה".

מסכת בבא מציעא היא המסכת השניה בסדר נזיקין שנחלק לשלש בבות (שערים). המסכת עוסקת בדינים שונים בהלכות הנוגעות לתביעות שבין אדם לחבירו הבאות מחמת היזק גופו או ממונו. רבים הם הנושאים שבהם עוסקת מסכת זו, והעיקריים שבהם: כללי ההכרעה בממון המוטל בספק שאין ידוע מי הוא בעליו, דין שבועת מודה במקצת, דין זכין לאדם שלא בפניו, קנין חצר, קנין ארבע אמות, דין שטרות שאבדו ונמצאו, דיני אחריות המוכר על הקרקע, דיני השבת אבידה, דיני שאלה ופקדון, קנייני כסף חליפין ומשיכה במטלטלין, דיני אונאת ממון ואונאת דברים, נשך ותרבית, דיני העבטת משכון, ועוד.

הן נודע בשער בת רבים כי כרכי ה'מתיבתא' על הש"ס זכו לביקוש רב בקרב הלומדים, צורבים וזקני תלמידי חכמים לצד נערים צעירים ובעלי בתים הקובעים עתים בשיעורי תורה תמידין כסדרם. במאות ואלפי בתי מדרשות בכל רחבי תבל מתנוססים לתפארה כרכי ה'מתיבתא', המפארים את ארון הספרים, ויותר מכך את ציבור הלומדים, שאצל חלקם, זאת להם הפעם הראשונה שזוכים ללמוד, להבין ולהשכיל, כל שורה, כל משפט וכל תיבה מדברי הגמרא, מבלי להחסיר הבנת אף פרט.

ההצלחה הגדולה והסייעתא דשמיא שליוו את המיזם של 'מתיבתא' על תלמוד בבלי, מן המפורסמות הן. אלפי ורבבות יהודים מכל העולם כולו, מצאו בעזרת 'מתיבתא' את דרכם ללימוד הגמרא. ובזכותה עלה בידם ללמוד ולסיים מסכתות וסדרים. ככל שהתפשטה בשורת 'מתיבתא', הבינו הכל את התועלת העצומה שהיא מביאה בדפיה ומדוריה. 'מתיבתא' כשמה כן היא, מיועדת לכל לומד באשר הוא.

לשם כך, על מנת 'להקל' על ציבור הלומדים, הן בהבנת הגמרא, והן ברכישת הכרכים במחיר מוזל ביותר, הוחלט ב"עוז והדר" לצאת במבצע אשר נועד לסייע ללומדי ה'דף' להמשיך ביתר שאת בלימוד הקבוע, ולהעניק ללומדים את האפשרות לרכוש לעצמם את כרכי ה"מתיבתא" בהנחה משמעותית.

הבשורה מתקבלת בשמחה מרובה בקרב לומדי ה'דף היומי', אך לא רק אצל אלו אשר זכו להצטרף כבר מתחילת המחזור הנוכחי, כי אם גם בקרב רבים וטובים שחפצה נפשם להצטרף אל הלומדים הוותיקים, לרגל תחילת לימוד מסכת בבא מציעא המוכרת לכל צורב משנות לימודיו בישיבה. ועתה לרגל המבצע המיוחד, יתאפשר להם ללמוד ולהבין כיאות את הבבא האמצעית, ע"י לימוד מעמיק בכרכי ה'מתיבתא' מבית היוצר של ממלכת התורה "עוז והדר", אשר מלאכה רבת-שנים מצויה בין שורותיה של מהדורה מפוארת זו.

נסיים ידיעה זו בדבריו הקדושים של הרה"ק רבי צבי הירש זצ"ל מגיד מישרים בק"ק נאדבורנא, בספרו 'צמח ה' לצבי' (פ' בראשית) אשר כותב, כי בפסוק "בראשית ברא אלוקים" שהוא ר"ת 'בבא', רמוזים שלושת הבבות, ולפיכך קראו חז"ל לדיני ממונות 'בבא קמא, בבא מציעא ובבא בתרא', לפי שבתרגום יונתן בן עוזיאל מתרגם את המילה 'בראשית' - 'בחכמה', ואמרו חז"ל (ב"ב קעה:) 'הרוצה להחכים יעסוק בדיני ממונות', שחלק השי"ת מחכמתו ליראיו. ומשמו של הגה"צ רבי שמואל זאב הלוי ראטה זצ"ל ראב"ד קהל מחזיקי הדת, בעמח"ס 'דברי שמואל', מובא רעיון נפלא על הפסוק (שמות כא, א) "ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם" - לצורך פניהם. שכן כתוב (קהלת ח, א) "חכמת אדם תאיר פניו", הרי שעל ידי העיסוק בדיני ממונות, מחכימים ומאירים פני האדם.

נצלו את ההזדמנות, הצטרפו ללומדי ה'דף', החכימו בלימוד סדר נזיקין והביאו ברכה אל בתיכם בעלות של 49 ש"ח בלבד!

את המבצע ניתן לממש ברכישה דרך מוקד המנויים של עוז והדר במספר: 1800-22-55-66

 

עוז והדר מתיבתא מבצע מסכת בבא מציעא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד