י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שעות לפני המסקנות

צילומי מסוקי המשטרה מהאסון במירון נחשפים

שעות לפני שוועדת חקירת אסון מירון תגיש את מסקנותיה, מתפרסמים הערב צילומי מסוקי המשטרה לפני ואחרי האסון בו נהרגו 45 גברים וילדים

צילומי מסוקי המשטרה מהאסון במירון נחשפים
תיעוד אווירי הר מירון בשעת האסון צילום: מסוק משטרתי

צילומי מסוקי המשטרה בשעת התרחשות אסון מירון תשפ"א נחשפו הערב (שלישי) על ידי העיתונאי משה שטיינמץ ב'כאן 11'. הצילומים לקוחים מהמסוקים שהוזנקו לאוויר לאחר ההבנה כי מדובר באירוע רב נפגעים.

חצי שעה אחרי האסון, סייעו טייסי המסוקים מהאוויר למבצע המורכב של פינוי עשרות פצועים באמבולנסים במקבל לפינוי עשרות אלפי מתפללים מההר. הצילומים מעידים על הקושי הגדול של המשטרה בתפעול האירוע, גם תוך כדי הטרגדיה עצמה.

ועדת החקירה לאסון מירון צפויה להגיש את מסקנותיה מחר (רביעי). באסון, שאירע בליל הילולת הרשב"י בל"ג בעומר התשפ"א שחל אז בליל שישי, נהרגו 45 בני אדם ונפצעו יותר ממאה איש. את ההצעה להקים ועדה שתחקור את השתלשלות האירוע ותקבע ממצאים ומסקנות, הגיש מי שהיה שר הביטחון באותה העת, בני גנץ.

הוועדה יכולה להמליץ גם על שינויים מבניים בהר מירון עצמו ובתשתיות סביבו. היא התייחסה גם למעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר ותנאיו, למכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות באירועים המוניים, ובהם אירועי דת והמקומות שמשמשים את הציבור לעריכתם. להנהלת בתי המשפט הוקצו שישה מיליון שקלים וחמישה תקנים זמניים להוצאות הוועדה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעדותו בפני הוועדה בחודש אוגוסט 2023: "לא ייתכן כי שרי הדתות והתיירות לדורותיהם, שנקבעו כאחראים לניהול האתר בהחלטות ממשלה, לא יוזהרו - וראש הממשלה יוזהר באחריות על-מיניסטיאלית כגורם יחיד".

בסיכומים שהגישו באי כוחו של נתניהו לוועדה נטען כי העברת האחריות לראש הממשלה יוצרת, לדבריהם, "סינדרום ש"ג הפוך", כלומר - גלגול האחריות על ראש הממשלה במקום על הדרגים שהיו אמונים על הנושא בפועל בשטח.

אסון מירון מסוק משטרתי תיעוד אווירי ועדת חקירה ממלכתית מסקנות אסון מירון תשפ"א ועדת החקירה לאסון מירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד