כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מחפש את האמת

רבו של הנשיא חושף את הסיבה שבגינה פרץ בבכי בכותל

ביקורו של נשיא ארגנטינה ישראל היה חלק מהמסע הרוחני שלו עם היהדות. רבו שמיועד להיות שגריר ארגנטינה בישראל סיפר על הקשר ביניהם ולמה הנשיא בכה בכותל המערבי

רבו של הנשיא חושף את הסיבה שבגינה פרץ בבכי בכותל
נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ביקורו של נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי בישראל בפברואר היה חלק מהמסע הרוחני שלו עם היהדות וחיפוש אחר שינוי מוסרי ותרבותי בארגנטינה, כך סיפר הרב שמעון אקסל ואחניש, רבו של הנשיא לג'רוזלם פוסט.

הרב ואחניש מיועד להיות השגריר הבא של ארגנטינה בישראל, הוא אמר שפגש את המנהיג לראשונה ב-28 בינואר 2022, כששמע על מיליי "הכלכלן הפופולרי ופרופסור".

הנשיא מיליי ראה בילדותו סרט "עשרת הדיברות" שיצא בשנת 1956, הוא קיבל השראה ממשה רבינו כמנהיג. ההתעניינות ברוחניות נמשכה כשבגר, ונושא אלוהים ואמונה הועלה כאשר השניים נפגשו.

פגישתו של הרב עם הנשיא העתידי הייתה אמורה להימשך רק 15 דקות. השניים החלו לדבר על עניינים שמימיים, ו-15 דקות נמתחו לדיון של שעתיים.

הנשיא לעתיד התחיל להגיע לסעודות שבת והיה "כמו משפחה" אמר הרב לג'רוזלם פוסט. הוא התחיל לקרוא את פרשת השבוע, ולמד מאוד מהר. הוא היה שואל שאלות על התורה.

את שיחותיו עם מיליי סיכם הרב בקטע ממסכת תענית "דאמר ר' חנינא: הרבה למדתי מרבותי ומחברי יותר מרבותי ומתלמידי יותר מכולן".

"מה שראה מיליי ביהדות היה החיפוש המתמיד אחר אמת ורוחניות" אמר הרב. ביקורו של מיליי בכותל, היה אחד מהמקומות הראשונים שביקר כשהגיע לארץ, "כשראה את השרידים העתיקים של בית המקדש, בכה מיליי. הוא היה כל כך אסיר תודה שהוא התמלא ברגשות. רציתי להגיד תודה לאלוהים על שנתן את מה שהוא נתן לי", אמר מיליי.

הדבר התבטא גם כאשר הנשיא נפגש עם ראש הממשלה נתניהו, "הוא אמר לנתניהו כי הבטיח ללכת לכותל ולהתפלל לפני שייפגש איתו או עם הנשיא יצחק הרצוג. נתניהו אמר כי זה כבוד לאבד ראשוניות לכותל" אמר הרב.

הג'רוזלם פוסט מדווח כי בכותל התפלל מיליי לאלוהים לעזרה בשחרור החטופים הארגנטינאים משבי חמאס. אין ספק, כמה ימים אחר כך ב-12 בפברואר, כוחות צה"ל ומשטרה עשו מבצע נוע ושחררו את פרננדו סימון מרמן ולואיס נורבטו ליינברג הר.

חאבייר מיליי ארגנטינה מלחמת חרבות ברזל הרב שמעון אקסל ואחניש חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד