כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לצאת לעצמאות

איש התקשורת החרדי מציע פתרון לפלונטר הגיוס

"צריך צבא להגן על השטח. צריך תורה להגן על העם. צריך לתת למשרתי המילואים כבוד ראוי, שכר הגון והטבות. המפלגות החרדיות יכולות לשבת באופוזיציה, כמו המפלגות הערביות"

איש התקשורת החרדי מציע פתרון לפלונטר הגיוס
אילוסטרציה. למצולמים ולישיבה אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

"המפלגות החרדיות צריכות לוותר על תקציבי הישיבות". כך מציע איש התקשורת אבי מימרן, מגיש המהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי'. 

ומה האלטרנטיבה? מימרן ממשיך ומציע, "נקים מערכת מימון עצמאית להחזקת לומדי התורה. כל חרדי שעובד ישלם 'מס תורה' ויחזיק אברך, בזה אנחנו מאמינים. התורה שמרה עלינו כעם יהודי 3000 שנה, אנחנו העם הכי קטן, הכי נרדף, והיחיד ששרד".

"אם אברך מקבל מהמדינה כמה מאות שקלים בחודש, אנחנו יכולים להחליף את המדינה. לצד תשלומי המיסים למדינה, נוסיף מס של תורה. אסור לנו להשלים עם זה שאברכים שמוסרים את נפשם על לימוד תורה בעוני ודחק, ינטשו את השמירה על העם הזה".

 ישראל בן צביאבי מימרןצילום: ישראל בן צבי

"צריך צבא להגן על השטח. צריך תורה להגן על העם. צריך לתת למשרתי המילואים כבוד ראוי, שכר הגון והטבות. המפלגות החרדיות יכולות לשבת באופוזיציה, כמו המפלגות הערביות. כל יעודן היה למען החזקת עולם התורה, מרגע שהיעוד הזה בלתי ניתן, אין שום עניין לשבת בממשלה", טוען מימרן.

תגובות רבות נכתבו לפוסט ומימרן הוסיף והסביר את הרעיון: "לא רוצה שיאהבו אותי. ציבור המתנחלים היקר והאהוב שמקיז דמו במלחמה הזו, לא הפך ליקיר התקשורת בגלל זה. שונאים אותנו על עצם זה שאנחנו תקועים כמו קוץ בדרך להפיכת המדינה למדינת כל אזרחיה".

אבי מימרן חוק הגיוס תקציבים מהמדינה תקציבי הישיבות גיוס חרדים המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד