י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ר"י פוניבז': נתפלל שהאלימים ישובו בתשובה

על רקע העימות האלים בין הפלגים בישיבת פוניבז', נשא ראש הישיבה מ'השונאים' - הגאון רבי גרשון אדלשטיין, שיחה מיוחדת • "עברנו כבר ניסיונות קשים", אמר, "נעבור גם את הניסיון הזה" • "עלינו להתפלל שהתלמידים האלימים יחזרו בתשובה" • "קשה ללמוד אך תורה נקנית בייסורים" • המשטרה ממשיכה לשמור על הסדר בגבעת הישיבה

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר

מאות תלמידים האזינו היום לשיחה מיוחדת שמסר הערב ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי ירחמיאל גרשון אדלשטיין, לחיזוק ולהרגעת הרוחות במקום.

על רקע המאבק החריף בין הפלגים בישיבת פוניבז', נשא ראש ישיבת פלג 'השונאים', הגאון רבי ירחמיאל גרשון אדלשטיין, שיחה לחיזוק התלמידים.

בשיחתו תקף את האירועים האלימים ואמר: "עברנו נסיונות קשים בישיבה - נעבור גם את הנסיון הזה. הקול קול יעקב והידיים ידי עשו אם אנו נחזק את הקול יעקב לא יהיה כח לידי עשו.

עוד הוסיף כשהוא מתייחס לתלמידים שהפגינו אלימות: "התנא רבי מאיר היו לו שכנים בריונים שהיו מציקים לו, הוא ביקש עליהם רחמים והם שבו בתשובה, גם אנו צריכים לרחם עליהם ולבקש שישובו בתשובה. זו אהבת חסד להתפלל עליהם, לכל יהודי יש נקודה יהודית ויש להתפלל שיתעורר וישוב בתשובה".

עוד הוסיף: "צריך להתחזק כדי שלא לקבל השפעה מהסובבים, אמנם יש קשיים וקשה ללמוד, אבל התורה נקנית רק על ידי ייסורים, ואז זה מוסיף עולם הבא. הש"ך חיבר את הש"ך בגזירות ת"ח ות'ת, כשהיה באימת מוות - רק אז הצליח לחבר את החיבור החשוב הזה".

עשרות כלי תקשורת נכחו במקום ומאות תלמידים. כוחות משטרה גדולים שומרים על הסדר בגבעת הישיבה.

















































פוניבז ישיבה שלום תשובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד