י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כנגד ארבעה בנים

משפחה אחת - שתי דעות: הספר שפותר פערים דתיים בתוך הבית

רוני דיין, איש העסקים המצליח מברזיל, עם ספר נוסף בו הוא נוגע באחת הסוגיות הרגישות והחשובות של הדור האחרון - כיצד מתמודדים עם הבדלים ברמת הדתיות בתוך בית. בין בני זוג ובין הורה לילד • כנגד ארבעה בנים - הגרסה המודרנית…

משפחה אחת - שתי דעות: הספר שפותר פערים דתיים בתוך הבית
ספר מרתק צילום: freepik

בעידן המודרני, בו רבים חווים שינויים בדרכם הרוחנית והדתית, פערים עמוקים עלולים להיווצר בתוך המשפחה. כאשר אחד מבני הזוג חוזר בתשובה או מתרחק מהדת, או אחד מילדים מאמץ השקפות שונות מהוריו - המחלוקות וחוסר ההבנה יכולים לקעקע את האחדות המשפחתית. בפרט לקראת החגים הבאים עלינו לטובה אשר לא פעם מעצימים את הניגודיות בין הדעות, בעיקר בתחום הדתי שבא לידי ביטוי חזק ורחב יותר בתקופות אלו וכן בשל שהות ממושכת ומשותפת יחד בבית. 

איש העסקים הבינלאומי רוני דיין, מחבר ספרים רבים בתחומי הנפש, היהדות ומה שביניהם, טוען כי התשובה טמונה בגישה של קבלה, הקשבה אמפתית והבנת צרכיו של הצד השני. בספרו "משפחה אחת - שתי דעות", הוא מציע מדריך מקיף וישים להתגברות על פערים דתיים בבית.

"אין דבר חשוב ומאפיין את אופי האדם, יותר מרמת הדתיות שלו, במיוחד בעידן הגלובלי והמידע הנגיש", מסביר דיין. "זו מציאות שחושפת סוגיות עמוקות ומאתגרת את האחדות המשפחתית כאשר שני אנשים בעלי גישות, דעות או אמונות שונות, חולקים בית אחד."

דרך סיפורים אישיים מרתקים, עקרונות תורניים ועקרונות מתחום הטיפול, הספר "משפחה אחת - שתי דעות" מדריך כיצד לבנות גשרים של סובלנות, כבוד הדדי וקירבה רגשית בתוך המשפחה, חרף ההבדלים הדתיים. דיין מדגיש את החשיבות שבקבלת מגוון הדעות והבחירות, תוך שמירה על אהבה ואחדות משפחתית.

הספר סוקר את השורשים והגורמים להתפתחות פערים דתיים במשפחה ומציע אסטרטגיות קונקרטיות להידברות משפחתית פורייה, לשיח בונה ומציאת נקודות השקה משותפות. 

"אף משפחה אינה חייבת לוותר על האחדות שלה רק בגלל הבדלי דעות דתיים," מסכם דיין. "בספר אני מראה כיצד ניתן להרחיב את המרחב המשפחתי כדי שיכיל את כל ההבדלים הללו מתוך כבוד הדדי."

עבור כל מי שחווה פערים דתיים בתוך המשפחה, הספר "משפחה אחת - שתי דעות" צפוי להוות כלי חשוב בדרך לבניית אחדות משפחתית, המקבלת מגוון השקפות תוך שמירה על קירבה וערכים משותפים.

לרכישת הספר>>>

רוני דיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד