י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תערוכה עוצרת נשימה של ילדי 'עלה'

'עלה, נבל וכינור' - תערוכה עוצרת נשימה של אומנות ביצירת כלי נגינה מחומרים נפסדים על ידי ילדים עם מוגבלויות

תערוכה עוצרת נשימה של ילדי 'עלה'
בנבל וכינור צילום: יח"צ

בית הספר לחינוך מיוחד 'בית חיל' של רשת 'עלה' - הרשת הלאומית לילדים ואנשים עם מוגבלויות - קיים תערוכת יצירות אומנות של כלי נגינה תחת הכותרת "עלה, נבל וכינור".

בשבוע שעבר התכנסו ההורים, אורחים נכבדים, צוות בית הספר והתלמידים בלובי הכניסה לקמפוס 'עלה' שברחוב אברבנאל בצפון בני ברק, לתערוכה שהציגה מגוון רחב של כלי נגינה שנוצרו על ידי ילדים עם מוגבלויות באמצעות חומרים נפסדים, תוך שימת דגש על תהליכי היצירה, המשתלבים יחד כסימפוניה עשירת צלילים וגוונים - פרי יצירתם של התלמידים והצוות.

כך הוצג כינור שהוכן מחומרי עץ לצד כינור נוסף מקרטון ופוליגל. עוד בנו הילדות המיוחדות 'מפתח סול' עם הכיתוב המרגש המבוסס על אמרת חז"ל "על כל נשימה ונשימה נהלל ק-ה", העשוי מצנרת פלסטיק שהוארה באור יקרות.

בין המוצגים בתערוכה הוצג 'אולפן הקלטות' עם כל הכפתורים, הנורות, כיוון הווליום וכל מה שאמור להיות על שולחן הטכנאי באופן מלא; מערכת צלילים ברוח מכלי הקשה חלולים התלויים באוויר הפתוח, לצד אורגן שנבנה מחלקים תואמים.

בתערוכה הוצגו גם אוזניות ענק שחוברו מצינור גמיש שחור, עם שני ריפודים לאוזניים - כאשר אלה הוצבו על מערכת הגברה ייחודית.

עוד הוצג במקום קסילופון שהוכן מחלקי עץ, וכלל שני גדלים, האחד גדול כקישוט מוזיקלי, והשני, המותקן עליו הינו קסילופון קטן המשתלב על אחיו הגדול.

כמו כן, נבנה אקורדיון מיוחד מחלקים נפסדים שאוחדו ליצירת אומנות לצד הכיתוב "את המגינה הזו אי אפשר להפסיק", לצד פסנתרים שהורכבו מחלקי כלי נגינה אמיתיים ששולבו בחומרים הנפסדים: פסנתר אחד גדול-ממדים, לצד רעהו הקטן ממנו שמונח לצידו בתערוכה המרהיבה, ותקצר היריעה מלמנות את כלל הכלים ויצירות האומנות המוזיקלית שהוצגו בתערוכה.

ל'קינוח', ניגנה אחת הילדות על מערכת תופים אלטרנטיבית שהוקמה מחומרים נפסדים ושולבה מתופים אמיתיים.

הרב יהודה מרמורשטיין, מייסד ומנכ"ל רשת 'עלה' אמר, כי הוא נרגש לראות את התפתחותם של הילדים עם מוגבלויות, וכל שלב שאליו מצליח הצוות להעפיל אליו עם הילדים - מעורר בו מחדש את החזון "לפעול עוד ועוד, להביא עוד אנשי צוות ועוד מורים מקצועיים לכל מוסדות הרשת, כדי לפתח עוד ועוד יכולות שטמונות בכל אחד מהחניכים, מבלי להתייחס למוגבלות כמגבלה".

גב' מיכל אלקריף, מנהלת בית הספר 'בית חיל' ציינה, כי "האירוע הזה הוא עוד הוכחה לכך שניתן לשלב יצירה מכל חומר, נפסד ככל שיהיה, שיכול להפוך ליהלום. הנמשל ברור, אך לפני שהוקם בית הספר 'בית חיל', היה נדמה שקשה להסביר אותו, וכעת, כאשר הילדות עם המוגבלות זוכות להוכיח את עצמן ביצירות מרהיבות - כולם רואים את התוצאה ומברכים על התפתחותן המטאורית בכל התחומים, כאשר התערוכה היא רק עוד הצצה המוכיחה זאת בעזרת השם".

הגב' אלקריף הודתה לצוות בית הספר, להורים ולבני המשפחות ושיבחה את רשת 'עלה' על העמידה האיתנה בכל עת, בקשב מלא לכל בקשה, כדי להביא את בית הספר 'בית חיל' להגשמת ייעודו.

עלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד