כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
במליאת הכנסת

89 שנה לפטירתה: המסר של ח"כ רוט ממייסדת 'בית יעקב'

בדיון מיוחד שנערך במליאת הכנסת בחר ח"כ הרב משה רוט מיהדות התורה להעלות על נס את דמותה של שרה שנירר ע"ה מייסדת בית יעקב שהערב יחול יום היארצייט ה-89 שלה. הנאום המלא והלקח לימינו

89 שנה לפטירתה: המסר של ח"כ רוט ממייסדת 'בית יעקב'
ח"כ משה רוט צילום: באדיבות המצלם

דיון מיוחד נערך אמש (שלישי) במליאת הכנסת לרגל יום האשה הבינלאומי. ח"כ משה רוט מיהדות התורה בחר בנאומו להעלות על נס את דמותה של שרה שנירר ע"ה מייסדת בית יעקב שהערב יחול יום היארצייט ה-89 שלה.

רוט אמר בנאומו: "הערב, כ"ו אדר א'  נציין את יום השנה ה-89 לפטירתה של אשה דגולה בשם שרה שנירר. 

שרה שנירר, אישה חרדית, מבית חסידי, עבדה כתופרת בעיר קרקוב בפולין. היא נקטה יוזמה חלוצית מעוררת השראה, ששינתה את חיי הנשים היהודיות באירופה ובעולם כולו, עד היום הזה.

בשנת 1918 שרה שנירר הקימה את בית הספר הראשון של 'בית יעקב'. פחות מ-10 ילדות היו בכיתה הראשונה, שהיתה בעצם חדר העבודה שבו היא תפרה ותיקנה שמלות. והיום רשת החינוך 'בית יעקב' התפתחה ב"ה וכוללת מעונות יום, משפחתונים, גני ילדים, בתי ספר, תיכונים, וסמינרים לבנות בארץ ובעולם".

חה"כ רוט הוסיף: "החזון שלה לא היה פשוט להגשמה, היא נאבקה בכוחות חזקים - אבל היא הצליחה וניצחה. לא היתה לה יומרה "לשבור תקרת זכוכית", היא לא ניסתה להוכיח לאף אחד שום דבר. היא רצתה לחזק  ולבנות את בית ישראל, את בית יעקב ולתת לילדות ונערות חינוך יהודי שורשי, כדי למנוע התבוללות חס ושלום.

בנוסף הקימה ארגון בתיה לבנות, בפעילות של תנועת הנוער 'בתיה', משתתפות היום מעל כ-100,000 בנות ונערות שהשם שרה שנירר עבורן הוא מודל לחיקוי ולהערצה".

לדברי חה"כ רוט, "שרה שנירר היא אישה שעשתה היסטוריה. היום אנחנו רואים הרבה גורמים שמנסים להסביר לנשים חרדיות איך "נכון" לחיות, ואיך "כדאי" להם להתפתח. זאת לא היתה שרה שנירר. היא ראתה את המצב הרוחני של החברות שלה ושל הנערות הצעירות בקהילות היהודיות והיא הבינה את המחסור בחינוך יהודי אמיתי ושורשי. 

היא היתה אישה משכילה, אבל היא פעלה כדי לשמר את החיים המסורתיים, את יראת השמים של הנערות והנשים החרדיות. על האשה הזאת ניתן לומר הפסוק במשלי: "רבות בנות עשו חיל ואת עלית על כולנה".

לכל המציינים את 'יום האישה הבינלאומי', אבקש להזכיר שיש ב"ה בישראל מעל 2 מיליון נשים שרוצות לחיות בדרך המסורתית והצנועה. את הרצון הזה צריך לכבד, ולא לנסות לשנות אותן. הנשים חרדיות הן מלומדות, חכמות, משכילות ומצליחות, וכולן שומרות על אותו אורח חיים צנוע ומסורתי. הצניעות הוא הכבוד והכתר שלהן.

ובעניין שוויון לנשים, שימו לב לעוול שקורה בישראל של שנת 2024.

10,000 מורות חרדיות, עדיין לא זכו  לשויון בשכר שלהן לשכר של מורה שאינה חרדית. יש פקידים במשרד האוצר שנלחמים בכל דרך לעצור את השוואת השכר של מורות חרדיות. למרות שהמורה בבית יעקב עובדת את אותן שעות ואפילו יותר. ובנוסף הביאו הישגים מהגדולים במדינות ה-OECD".

לסיום אמר: "דווקא היום, יום האישה הבינלאומי וערב יום פטירתה של המחנכת הדגולה שרה שנירר, זה הזמן הראוי לתקן את העוול ולהשוות את שכרן של המורות החרדיות. שיקבלו את כל מה שמגיע להן.
 
כבוד השרה גולן, אני מבקש ממך להשמיע את קולך בעוז בממשלה ובכל פורום למען שוויון שכר של  המורה שמחנכת בדרך היהודית והמסורתית", סיכם.

משה רוט מליאת הכנסת שרה שנירר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד