כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ביקורת מבית

זעם בעזה על חיי הפאר של בכירי חמאס: "ברחתם לקטאר"

פלסטינים רבים מעבירים ביקורת נוקבת על התנהלות בכירי חמאס בתוך הרצועה ומחוצה לה ותיאור המצב הגרוע בו נמצאת האוכלוסייה ברצועה. בפוסט אחד נכתב: "יהי רצון שאללה לא יעניק לחמאס בריאות, הרסתם את המדינה וברחתם לקטאר"

זעם בעזה על חיי הפאר של בכירי חמאס: "ברחתם לקטאר"
מנהיגי חמאס חאלד משעל ואיסמעיל הנייה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

פלסטינים רבים זועמים על כך שעליהם לשלם את מחיר המלחמה בעוד שבכירי חמאס חיים במלונות פאר מחוץ לרצועה, ואלה אשר נמצאים ברצועה מתחבאים במנהרות. הם קוראים להפלת ממשל חמאס ומדגישים את רצונם לחיות חיים מכובדים ולפרנס בכבוד משפחותיהם.

כרים ג’ודה שלמד באוניברסיטת אלאזהר בעזה, ועל פי דף הפייסבוק שלו, הוא ככל הנראה מג’באליא (5,800 עוקבים) כתב: "כל פעם שאני שומע אמירה מבחוץ עולה בראשי שאלה קטנה. מאיפה מנהיגי חמאס שואבים את החוצפה שלהם כשהם פונים אלינו? מי הם האנשים האלה, ומה המוצא שלהם? איך הם מסתכלים עלינו מהבתים שלהם באיסטנבול, קטר ולבנון כשאנחנו נמצאים תחת ההריסות, וסובלים מרעב, שואה, רצח עם, טיהור אתני וקולקטיבי וכל השאר?! והם ממשיכים לדבר אלינו במילים שהן כולן אשליות".

עוד כתב: "תראה, אין לי בעיה שאתה פוליטיקאי חסר בושה שמשחק בעניין הפלסטיני, סוחר בו, ומרוויח ממנו כסף. זה נורמלי לך בתור מישהו שיש לו אמביציה והרבה כסף, אבל אתה פוליטיקאי חסר בושה שמשחק בעניין (הפלסטיני) ובדמם של ילדים, נשים ונוער, וברעב ובקור שלהם בו זמנית, כלומר גסות רוח מהולה בהתעלמות מכל פגעי האסון שפקד את רצועת עזה לא בהיסטוריה המודרנית ולא בעתיקה, ואפילו לא בעידן הפרקמבריון, לא היה שפל שכזה", כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית

בפוסט נוסף הוא כתב: יהי רצון שאללה לא יעניק לכם [חמאס] בריאות, הרסתם את המדינה וברחתם לקטר.

עוד, כתב ג’ודה: למי שעדיין פונה בדברים לחמאס או מקווה למשהו הגיוני או רציונלי ממנה, חמאס הפקירה את האזרחים ברצועת עזה מאז הימים הראשונים של רצח העם, כפי שאמרו בצורה מפורשת כל מנהיגיה. מוסא אבו מרזוק אמר שההגנה על האזרחים היא אחריות של אונר”א, ולא של חמאס, והמנהרות מיועדות רק להגנה על פעילי התנועה. סאלח אל עארורי אמר שמי שביצעו מעשי טבח באזרחים הישראלים בעוטף עזה הם אזרחים עזתיים, והפעילים הצבאיים של חמאס מכובדים וטהורים, צמים בימים שני וחמישי, ולבם רחום".

עוד כתב בזעם: "מחמד נזאל אמר שהשבויים מהמבצע ברפיח היו בידי האזרחים, ולא בידי חמאס, כלומר, המשפחה העזתית הזו גדלה, ויש שני זקנים ישראלים, והיא יכולה לשאת את האפשרות למות עבורם. ח’אלד משעל אמר כששאלו אותו על האזרחים בעזה ‘הם לא ימותו, אללה שומר עליהם’. זאת אומרת, כל האמירות אומרות לך כמה האנשים האלה אומרים לישראל ‘כל עוד את הורגת אזרחים, זה לא מזעזע אותנו ולא אכפת לנו. האם ראיתם שפל גדול מזה?".

נעמה חסן מרפיח (12,403 עוקבים בפייסבוק) ציינה “שדיירי המלונות לא יתנו הוראות לדיירי האוהלים והשוחות”.

מחמוד מחסן כתב: "הייתם צריכים לבנות תיבת נח לפני המבול (מבול אל אקצא). המבול שלכם הטביע את כולנו”

איש חמאס מחמד נזאל, הגיב ממשרדו בקטאר, על הסרטונים של האנשים הרעבים בצפון עזה שדורשים להפסיק את המלחמה "סרטונים מפוברקים. הפברוק/זיוף הגדול ביותר שנחשפנו אליו בהיסטוריה שלנו הוא לאפשר לקומץ האנשים האלה לשלוט בגורלנו ולהוביל אותנו למוות בשלשלאות".

השופט השרעי ד”ר זיאד אבו אלחאג’, ככל הנראה ממרכז הרצועה ועבד במשרד ההקדשים (10,760 עוקבים) כתב בפייסבוק: "חי אללה, תגידו למר אסאמה חמדאן [היושב בבירות ומתראיין מידי יום] לשתוק, כי נמאס לנו מדבריו ואנו שונאים את קולו, תביאו פתרון לעם, גם אם הדבר כרוך בהשתחוות לרוח ולסערות. תשמרו על מה שנשאר מאתנו".

אמג’ד אבו כוש הגיב לאמירה של בכירי חמאס כי העם הפלסטיני עומד איתן: "הו העם העומד איתן!! איך עומד איתן?! איך החלטתם?! זה תיאור יפה אבל איך החלטתם על זה? נתתם לנו אפשרויות וסירבנו? אמרו לנו לבוא למקום בטוח ואמרנו לא, אנחנו לא רוצים, נעמוד איתן?! סיפקתם לנו מקלט מטילי הכיבוש ואמרנו לא, אנחנו רוצים להתעמת אתו בחזית חשופים?! אמרו לנו לקחת חתיכת לחם ואמרנו לא, אנחנו עומדים איתן ולא רוצים את זה?! אני מאד סקרן…איך החלטתם שאנחנו עומדים איתן, רק בואו נבין".

מצטפא עצפור (7,747 עוקבים) כתב: "ישראל (“הכיבוש”) חשפה רשת מנהרות מדרום רצועת עזה לצפונה, המשתרעת על פני 500 קילומטרים, כלומר, לא הגנתם עלינו במנהרות, שבהן מסתתרים המנהיגים ומשפחותיהם! אפילו לא שלחתם קמח לצפון דרך המנהרות שלכם המשתרעות מהדרום..! אתם כושלים בהכל. ואתם רוצים שהאזרח ישתוק ויסבול זאת?! ואם הוא מדבר, הוא הופך לבוגד ומרגל?! חי אללה, איש אינו בוגד מלבד זה שנטש את עמו אל הלא נודע. חי אללה, איש אינו מרגל מלבד זה שיושב ומביט בבני עמו ממלונות קטאר".

ביקורות רבות הושמעו ברשתות החברתיות לכך שבכירי חמאס דאגו לחלץ את בני משפחותיהם מהרצועה. להלן מספר דוגמאות:

מחמוד מחסן פרסם צילום של רשימת פלסטינים שהותרה יציאתם מהרצועה, ובהם ילדיו של סאמח אלסראג’. חבר הלשכה המדינית של חמאס, הוא כתב: "זו האמת הטהורה שחלה על חמאס כבר 17 שנה: שקרים, קשקושים והתרברבות. בעוד הניה וחברי הלשכה המדינית שלו מחוץ לרצועת עזה מתפארים ושרים על העמידה האיתנה של העם בעזה, החבר המפורסם ביותר בלשכה המדינית של התנועה, סאמח אלסראג’ (אבו פכרי), מתאם עבור ילדיו לעזוב את עזה, וכך גם עוד הרבה מנהיגים. כמו שלא נשכח מה שישראל עשתה לנו עם העולם, לא נשכח גם מה שחמאס עשתה לנו".

מצטפא עצפור פרסם עותק של רשימה של פלסטינים שהותרה יציאתם מהרצועה, ובהם, לטענתו, בני משפחתו של בן אחותו של יחיא סינוואר. הוא כתב: "בן אחותו של סינוואר מחמאס, ג’מיל מטאוע, ומשפחתו נמלטו מעזה. לג’מיל מטאוע יש בן בשם מצעב שהצטרף לדאעש ונהרג בסיני מידי הצבא המצרי. אני קורא לשלטונות מצרים לא לאפשר לאף אחד מראשי חמאס וילדיהם לעזוב את עזה ולמנוע מהם לנסוע. הם חייבים להחזיק מעמד יחד עם האנשים".

בציוץ נוסף באותו הנושא הוא כתב: "דובר משטרת חמאס בעזה, “עמיד” אימן עמר אלבטניג’י, הוא השם שנמחק ברשימה ומעליו מופיעים שמותיהם של בנו ובתו. הם נמלטו מהמלחמה בעזה דרך מעבר רפיח. אלו שמותיהם ברשימת התיאום. השבח למי שגרם לכם לברוח כמו כלב אחר כלב מעזה לאחר שעיניתם והרגתם את עמכם וגרמתם להם להגירה לאורך כל שלטונכם. תארו לעצמכם את בכירי חמאס וילדיהם בורחים ממלחמה שהתחיל מנהיגם. הם ברחו ועזבו את עמם להיאבק בלא נודע! שאללה יבוא חשבון אתכם, פושעים מטונפים".

פוסט שפורסם בתגובה להצהרתו של מחמד נזאל, חבר הלשכה המדינית של חמאס, שהאשים את הרשות הפלסטינית “בהתנערות מהמלחמה ברצועת עזה”. כתב גולש למחמד נזאל: “יא אפס, מה אמרתם לפני המלחמה יש לנו גרעין וכוחנו שווה לכוחו של האיחוד הסובייטי, אפילו סינוואר הפסיכופת אמר בעצמו שהם יגנו על העם הפלסטיני, אז איך הנשיאות הפלסטינית התנערה מהמלחמה ברצועת עזה? היא סירבה להשתתף בה עם הטנקים והמטוסים שיש לה?? (בציניות)”. “לא רק שהרסתם את רצועת עזה…הרסתם גם את יהודה ושומרון שכבר ארבע שנים הולכת ומתדרדרת בגלל הכספים שאתם שולחים ל”שכירי החרב” כדי שיעזרו לכם. חבורת משתפי פעולה”.

מבצע חרבות ברזל חמאס קטאר עזה השביעי באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד