כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חיבור למלחמה

קק״ל מזמינה את הציבור לקחת חלק בשבוע המעשים הטובים – למען השמירה על הסביבה וחיזוק העם בתקופת המלחמה

שבוע המעשים הטובים של קק"ל, אשר יצוין בקרוב בכל רחבי הארץ, יתמקד השנה בהעלאת המודעות לחשיבות השמירה על הסביבה, ניקיון וטיפוח היערות, תוך חיבור הפעילויות למלחמה בה אנו שרויים • סיקרנו את שלל האירועים והפעילויות שיתקיימו, מהצפון ועד הדרום

קק״ל מזמינה את הציבור לקחת חלק בשבוע המעשים הטובים – למען השמירה על הסביבה  וחיזוק העם בתקופת המלחמה
פעילות יום הניקיון ביער בן שמן צילום: ברונו שרביט, ארכיון קק"ל

יום המעשים הטובים יצוין ברחבי הארץ בתאריך 19.3.24 וקרן קימת לישראל אשר תקיים שבוע שלם של מעשים טובים, בין התאריכים 17-21.03.24, קוראת לציבור להצטרף ולקחת חלק במגוון הפעילויות שמתקיימות.

האירועים והפעילויות השונות יתקיימו בסימן שמירה על הסביבה והקהילה, תוך חיבור למלחמה והשפעתה על תושבי המדינה. ייקחו בהן חלק משפחות ותושבים שפונו מבתיהם, תלמידים ממוסדות חינוך ברחבי הארץ, גמלאים, מתנדבים והקהל הרחב.

יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה לוסקי, מסרה לקראת השבוע המיוחד שמתוכנן: "שבוע המעשים הטובים של קק"ל מוקדש לשמירה על הסביבה ועל ארצנו היפה. השנה, לאור המלחמה נעשה זאת בחיבור למצב המיוחד במדינה מתוך כוונה להגיע למשפחות המפונים ולמגוון קהלים רחב ככל האפשר, ודווקא בתקופה זו לאפשר פעילות אחרת, חווייתית והפגתית בימי המלחמה הקשים".

איריס אברהם, ממחלקת אירועים באגף קשרי ציבור של קק"ל, המרכזת ברמה ארצית את פרויקט שבוע המעשים הטובים, שיתפה אותנו במגוון הפעילויות הצפויות להתקיים, וציינה כי המטרה המרכזית של שבוע זה הינה להעלות את המודעות הציבורית לחשיבות השמירה על הסביבה ועל היערות, לחזק את החיבור לטבע הארצישראלי ולעודד פעילות התנדבותית תורמת בקרב תלמידים, גמלאים והציבור הרחב. כל זאת "תוך יצירת חוויה חיובית ומשמעותית בימים לא פשוטים אלה של המלחמה ויצירת הפוגה חווייתית עבור כלל הציבור", אמרה אברהם.

לדבריה, בכלל הפעילויות בשבוע המעשים הטובים יבוא לידי ביטוי חיבור למלחמת חרבות ברזל. הפעילויות יכללו הפנינג סביבתי למשפחות, טיולים וסיורים, פעילות ניקיון לטיפוח ושמירה על יערות קק"ל, סיורים מודרכים, הפעלות אקולוגיות וסדנאות יצירה - בהן יכינו צמידי תקווה להשבת החטופים ולוכדי חלומות לילדים. חלק מתוצרי הסדנאות יועברו כשי לילדים מפונים או לקשישים.

כמו כן, ציינה אברהם כי קק"ל מקיימת מגוון פעילויות סביבתיות לאורך כל ימות השנה, כגון יום הניקיון הארצי, יום השמירה על כדור הארץ, לקראת פסח פעילות נוספת של ניקיון וטיפוח היערות להעלאת המודעות לנושא ועוד.

"המסר המרכזי הוא שלא ניתן לשמור רק על הבית הפנימי שלנו, ללא שמירה גם על הבית החיצוני - שהוא הטבע והסביבה בה כולנו חיים", אמרה אברהם. "יצירת קשר עם הטבע והסביבה תורמת לנו רבות לחיבור עם עצמנו, עם האוויר הנקי ועם השקט הנפשי הפנימי העמוק. קק"ל רואה חשיבות רבה בשילוב כלל האוכלוסייה בפעילויות אלו".

בכל יום במהלך שבוע המעשים הטובים של קק"ל יתקיימו פעילויות סביבתיות מיוחדות. ריכזנו את הפעילויות השונות שיתקיימו ברחבי הארץ, לפי חלוקה לשלושה מרחבים – צפון, מרכז ודרום.

מרחב צפון

פעילות למשפחות מפונות ולקהילה המקומית

בתאריך 12.3, בין השעות 16:00-18:00, באודיטוריום יסוד המעלה. בתוכנית - פעילות הפגה מוזיקאלית וסדנת יצירה אקולוגית.   

פעילות ביער קהילתי ראש פינה

בתאריך 15.3.24, בין השעות 9:00-12:00. פעילות ניקיון וטיפוח היער, בליווי מדריכי קק"ל. בהשתתפות חניכים מהחינוך הבלתי פורמאלי.

פעילות הפגה לקשישים ואזרחים ותיקים

בתאריך 18.3.24, בין השעות 10:00-12:30, במרכז יום לקשיש, צפת. בתוכנית - סדנת יצירה להכנת לוכדי חלומות, אשר תוצריה יועברו לילדי משפחות מפונות.

הפנינג סביבתי ביער שוויץ  

בתאריך 18.3.24, בין השעות 09:00-12:30. מיועד לתלמידי בתי ספר.

בתוכנית - פעילות ניקיון וטיפוח היער, פעילות תחנות חינוכיות ו-ODT עם מדריכי קק"ל, סדנה להכנת צמידי תקווה.

פעילות סביבה וקיימות ביערות קק"ל  

בתאריך 19.3.24, בין השעות 09:00-14:00.

בתוכנית - פעילות ניקיון וטיפוח היער, פעילות תחנות חינוכיות ו-ODT עם מדריכי קק"ל, סדנת לוכד חלומות או סדנת הכנת צמידי תקווה.

היכן ולמי מיועד?

ביער אחיהוד – מיועד לתלמידי בתי ספר ולקהל הרחב.

ביער פרוד - מיועד לתלמידי בתי ספר.

פעילות למען יער קהילתי ראש פינה

בתאריך 19.3.24, בין השעות 16:00-18:00, בבית היקב. בתוכנית – סדנה להכנת משטחי ישיבה לטובת שימוש ביער הקהילתי ורווחת המבקרים בו, בהשתתפות מבוגרים (וותיקי המושבה). 

הפנינג סביבתי "עושים טוב לסביבה"

ביום שישי ה-22.3.24, בין השעות 13:00-15:30, ביער חוף הכרמל, חניון השלוחה (בווייז - יער עופר). מיועד עבור הקהל הרחב, תושבים ומשפחות מפונות ותושבי המקום. בתוכנית - פעילויות בנושא סביבה וקיימות בהובלת מדריכי קק"ל, סיור קצר ותצפית, ניווט יער, סדנאות יצירה אקולוגיות - סדנה להכנת צמיד התקווה להחזרת החטופים ולוכדי חלומות.

רויטל אביב, מנהלת קשרי ציבור במרחב צפון, סיפרה על ההכנות ועל הציפייה לאירועים השונים. "אנו פוגשים קהל מגוון ביערות. תלמידים, מבוגרים, סטודנטים מתנדבים מהטכניון ועוד. ההתנדבות היא מחווה חשובה עבורם, מכיוון שאהבת הארץ פועמת בקרבם וככל שאנו עושים למען המדינה, הזיקה שלנו אליה מתחזקת ומתרחבת".

עוד ציינה כי "הפעילות ביער חוף הכרמל היא המרכזית במרחב צפון. קק"ל מזמינה את הציבור הרחב להשתתף, לטייל באזור וליהנות מסדנאות היצירה באמצעותן גם נוכל להביע את מחשבתנו התמידית על החטופים ועל כל האנשים בחזית שאנו חייבים להם. כלל האירועים שיתקיימו במרחב מסמלים את התחושה של 'הביחד'. אנו רוצים לראות את האנשים מחייכים ולהפיח בהם תקווה להחזרת ימי השגרה".
אביב ציינה גם כי לאורך כל התקופה האחרונה מפרוץ המלחמה, קק"ל מקיימת פעילויות הפגה ומגיעה גם לחיילים בגבולות לשמח אותם עם מוזיקה ומופעים שונים, וכן מארגנת אירועים לנשות המילואימניקים.

מרחב מרכז  

"מעשה טוב למען היער"

בתאריך 19.3.24, בין השעות 10:00-15:00, ביער בן שמן.
פעילות מחווה ליער בן שמן הכוללת ניקיון וטיפוח של שבילי היער. מיועדת לקהל הרחב.

"יריד גיבורים ישראלים"

בתאריך 19.3.24, בנתניה.
מחווה לקהילות חקלאים מעוטף עזה, לחיילי המילואים ולנשים גיבורות מהחזית. 

"על הדרך"  

בתאריך 20.3.24, ביער קהילתי שוהם וביער בן שמן.
סיור בשילוב פעילות ניקיון וטיפוח היער עבור משפחות מפונות.


דניס צין, ארכיון קק"ליום הניקיון ביער בן שמןצילום: דניס צין, ארכיון קק"ל

הפנינג משפחות "ניקוי ראש" 

בתאריך 22.3.24, בין השעות 15:30-12:00, ביער חולדה.

בתוכנית - סיור קצר הכולל פעילות ניקיון וטיפוח שבילי היער והצגת ילדים חווייתית "העץ המאומץ" – בה נחשף לפעולות הטובות שהעצים "עושים" למען הסביבה. מיועד לקהל הרחב.

ברונו שרביט, ארכיון קק"לפעילות יום הניקיון ביער בן שמןצילום: ברונו שרביט, ארכיון קק"ל

פרי טוכמן, מנהל קשרי ציבור במרחב מרכז בקק"ל, סיפר על ההכנות לקראת שבוע המעשים הטובים ועל כך שקק"ל מזמינה חברות ציבוריות, חברות היי-טק וקהלים נוספים להתרשם מהיערות והשמורות באזור גוש דן ובירושלים. "המטרה המרכזית היא לעשות מעשים טובים, לגרום לציבור להבין את חשיבות השמירה על היערות ופיתוחן, לקרב אותו לצבעי קק"ל, כאשר חום מייצג את האדמה, ירוק את היער וכחול את מפעלי המים של קק"ל. במרחב מרכז הדגש בפעילויות הוא יותר על השמירה על הסביבה הירוקה והיערות. כולם מוזמנים להגיע לאירוע המרכזי ביער חולדה ולאירועים הנוספים של המרחב".

אמנון גוטמן, ארכיון קק"ליום הניקיון בפארק גולדהצילום: אמנון גוטמן, ארכיון קק"ל


מרחב דרום

הפנינג סביבתי "שומרים על הסביבה"

  • בתאריך 18.3.24, בין השעות 10:00-14:00, ביער קהילתי אופקים.
     
  • בתאריך 19.3.24, בין השעות 10:00-14:00, ביער להב.

בתוכנית - פעילות ניקיון וטיפוח היער, פעילות תחנות חינוכיות ו-ODT  בנושא קיימות ושמירה על הסביבה עם מדריכי קק"ל, סדנאות יצירה בנושאי אקולוגיה וסביבה:

  • סדנת גרפיטי על גבי באנר ענק בהקשר של המקום ומלחמת חרבות ברזל אשר יועבר לתצוגת אומנים במצפה גבולות – לטובת המפונים.
     
  • סדנה להכנת דגלים ושלטי שמירה על הסביבה, כולל צעדה בסימן העלאת המודעות לשמירה על הסביבה.

מיועד לקהל הרחב, משפחות ותושבים מפונים, הקהילה המקומית, תלמידים ומתנדבים.

יום של מעשים טובים  

בתאריך 19.3.24, בין השעות 09:00-16:00, ביער אחיהוד.

בתוכנית – ניקיון, גיזום וטיפוח היער, הפעלות בנושא קיימות וחשיבות השמירה על הסביבה, סדנאות יצירה – סדנה להכנת לוכד חלומות ולהכנת צמיד התקווה להחזרת החטופים ועוד. מיועד לקהל הרחב.

פעילות "עושים מעשה טוב לסביבה" 

בתאריך 19.3.24, בין השעות 13:30-16:00, ביער דודאים, אזור גבעות גורל. בתוכנית – פעילות טיפוח, הוצאת גזם בסמוך לאזורי הפריחה ביער. מיועד לקהל הרחב.

יום המעשים הטובים בדימונה  

בתאריך 19.3.24, בין השעות 09:00-13:00, ברחבי העיר דימונה. בתוכנית - סדנת אפייה לקידום נוער דימונה וחלוקת התוצרים למועדוניות הרווחה בעיר.

חגית אוחנה, מנהלת מחלקת חינוך במרחב דרום - החטיבה לחינוך ולקהילה בקק"ל, ציינה את הפעילות המיוחדת באופקים לאור האסון שנפל על העיר במלחמה. "לפעילות זו שתתקיים ביער הקהילתי של אופקים יגיעו ילדי האזור וגם ילדי מפונים מים המלח, כאשר במסגרתה יכינו שלט ענק שיוצב כמחווה לתושבי הדרום במצפה גבולות. חשוב לנו להעביר את המסר שלמרות המלחמה אנחנו ממשיכים לדאוג לסביבה בה אנו חיים כדי שהיא תישמר גם לדורות הבאים".

הרישום לאירועי שבוע המעשים הטובים וכן למגוון אירועים נוספים שקק"ל מקיימת לקהל הרחב במהלך חודש מרץ ב"קו ליער" בטלפון: 1-800-350-550 או באתר 'סל קק"ל' בקישור: https://salkkl.kkl.org.il/Tours/ToursSearch.aspx

קק"ל – עושים טוב לסביבה

הצטרפו לאירועי יום המעשים הטובים למען השמירה על הסביבה

קק"ל שבוע המעשים הטובים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד