כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סערת 'בחדרי' : "לביא צבועה - מנעה עזרה לנשים"

יעקב אשר תוקף את עליזה לביא בשל טענותיה על 'הדרת נשים' ב'בחדרי חרדים': "מנעה בצביעות סיוע לנשים חרדיות עובדות"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

סערת מחיקת תמונות נשים ב'בחדרי חרדים'. ח"כ אשר תקף הלילה (ד'), את ח"כ עליזה לביא בשל דברי הביקורת החריפים שהשמעה בגנות צנזור תמונתה באתר 'בחדרי חרדים'.

אתר 'בחדרי חרדים' מחק את תמונת ח"כ עליזה לביא, מידיעה שהתייחסה לפעילותה. לביא מחתה על כך ואמרה: ""כדי שנמשיך להלחם על מקומן של נשים בקדמת הבמה בציבוריות הישראלית צריך 'יש עתיד' גדולה וחזקה. אני קוראת לחברותי למגזר הדתי והחרדי להיאבק בכל דרך בתופעות כאלו".

ח"כ יעקב אשר מ'יהדות התורה' הגיב כי, "הצביעות הנוטפת מדאגתה של לביא לנשים החרדיות מעוררת גיחוך, לא אשכח איך חרף בקשותיי היא מנעה דיון אודות ביטול הצהרונים לילדי אמהות חרדיות עובדות". אשר סיים בפנייה ללביא: "את דואגת לחרדיות בדיוק כמו שלפיד דאג לחרדים".

ח"כ ד"ר עליזה לביא, הגיבה לדברים: "חברי הכנסת החרדים חוששים, ובצדק. לראשונה, אנו רואים נשים חרדיות עומדות באופן בולט וגלוי על זכויותיהן. נאבקות כדי לא רק לבחור, אלא גם להיבחר. מאבקן ״לא נבחרות לא בוחרות" מאיים על מבני הכוח ההיררכיים בפוליטיקה החרדית. אני היא זו שכיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי הבאתי את הנשים החרדיות לוועדה לשמש כמשקיפות שותפות, ולאפשר להן פתחון פה בנושאים החשובים להן.

"לצערי הרב, שנים רבות הוזנחו נושאים הקשורים בהן משום שאלו שהיו אמורים לייצג אותן בכנסת ישראל לא עשו זאת. אני היא זו שקיימה דיונים בוועדה, שהוקדשו בלעדית לתעסוקת נשים חרדיות, לבריאות נשים חרדיות - וחבל היה להיווכח שמי שלא הגיעו וטרחו להשתתף בדיון היו חברי הכנסת החרדים. אני שמחה שנשים חרדיות נכנסות לעשייה הציבורית ומברכת אותן על פעולתן".

יעקב אשר בחדרי חרדים עליזה לביא הדרת נשים כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד