כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
צריך לתאם בחירות

השר שיקלי: מי שלא יתגייס – לא יוכל להצביע

שר התפוצות עמיחי שיקלי הצהיר בראיון לשניאור ובר בפודקאסט 'כור ההיתוך' כי יש לשלול את זכות ההצבעה ממי שלא מתגייסים לשירות צבאי או לאומי. שיקלי הפתיע: "צריך לתאם עם האופוזיציה מועד לבחירות אחרי המלחמה"

השר שיקלי: מי שלא יתגייס – לא יוכל להצביע
עמיחי שיקלי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע משבר חוק הגיוס שמאיים על שלימות הקואליציה, שר התפוצות עמיחי שיקלי אומר בראיון לשניאור ובר בפודקאסט 'כור ההיתוך' בהתייחסו לסוגיה הרגישה של גיוס חרדים, כי מי שלא יתגייס יצטרך לאבד את זכות ההצבעה.

שיקלי אמר בראיון כי "מי שלא יעשו שירות צבאי או לאומי, לא צריכים לקבל זכות הצבעה בבחירות". לדבריו, "אני אופטימי מהדור הצעיר החרדי, יש בו יותר ויותר אנשים שמבינים ורוצים לקחת חלק. עם ההנהגה הפוליטית יש עדיין אתגר משמעותי מאוד. אני מקווה שנפעיל מספיק לחץ כדי לפתור את הסוגייה הזו".

השר שיקלי הפתיע ואמר לשניאור ובר כי "אירועי המחאה ואירועי המלחמה, כשמחברים את שניהם יחד, אני חושב שנכון לייצר שיח עם האופוזיציה ולצפות קדימה מהו המועד הנכון לבחירות ואין ניגשים לפתרון סביב נושא הגיוס. אנחנו צריכים לחשוב איך מנווטים את הספינה". 

בהתייחסו לאחריות הממשלה לטבח בשביעי לאוקטובר, קבע השר שיקלי בראיון לכור ההיתוך כי "הממשלה אחראית לאירועים כבדים לטוב ולרע, במקרה הזה לרע, ויש לה אחריות מתוקף היותה ממשלה. וודאי למי שיש זיקה מובהקת לאירועים, הגורמים שעוסקים בביטחון בממשלה"

עמיחי שיקלי שניאור ובר חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד