כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"מתאימים הטקס"

בשל הלומי הקרב: השינוי בטקס יום העצמאות השנה

אמש דווח כי לא ברור עדיין אם רה״מ ישתתף בטקס הדלקת המשואות השנה וכי הוא צפוי לקבל את ההחלטה רק בסמוך לאירוע

בשל הלומי הקרב: השינוי בטקס יום העצמאות השנה
זיקוקים. אילוסטרציה צילום: ענת חרמוני, פלאש 90

שרת התחבורה, מירי רגב, הממונה על אירועי ה-76 של מדינת ישראל וטקס הדלקת המשואות הודיעה כי השנה, בצל המלחמה, לא יתקיים מופע זיקוקים באירועי העצמאות.  

שרת התחבורה אמרה בהודעתה כי  "בעוד כחודשיים נציין את יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל. בכל שנה אנחנו מסיימים את טקס המשואות במופע זיקוקים. אולם השנה, לצערנו הרב,  לנוכח אירועי השבעה באוקטובר והמלחמה, שאנו בעיצומה, אנו מתאימים את מתכונת הטקס" .

בשל כך היא אמרה כי היא "קוראת לראשי הרשויות המקומיות להצטרף להחלטה זאת ולהימנע גם הם ממופעי זיקוקים במהלך אירועי יום העצמאות".

אמש דווח כי בטקס המשואות לא ידליקו  זיקוקי דינור כדי להתחשב בהלומי הקרב מהמלחמה. לא ברור עדיין אם רה״מ ישתתף בטקס. הוא צפוי לקבל את ההחלטה סמוך לאירוע. בטקס החיילים המצטיינים יהיה ייצוג משמעותי לחיילים שמשתתפים במלחמה הנוכחית.

בשנה שעברה עיריית תל אביב הודיעה כי היא לבטל את מופעי הזיקוקין ברחבי העיר אשר תוכננו לחגיגות יום העצמאות של מדינת ישראל.

הסיבה לביטול המופעים, כך לטענת העירייה, היא בשל פניות תושבים, תושבות ולוחמים הלומי קרב, וגם מתוך התחשבות באנשים עם מוגבלות החיים בעירנו או מבקרים בה.

זיקוקים רגב עצמאות חגיגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד