י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בנאום בכנס

שר האנרגיה: "המדינה חייבת להגדיל את מלאי הגז הטבעי שלה"

השר גם התייחס בכנס של המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה לקידום המימן בישראל ואמר כי "אנחנו מניחים כבר היום את התשתית לאנרגית העתיד"

שר האנרגיה: "המדינה חייבת להגדיל את מלאי הגז הטבעי שלה"
אסדת גז של מאגר תמר צילום: משה שי, פלאש 90

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, השתתף הבוקר בכנס של המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה, במהלכו הצהיר כי בכוונתו לצאת תוך פחות משנה בהליך תחרותי חמישי לחיפוש גז טבעי במים הכלכליים של ישראל, מהלך שיגדיל את יתירות הגז הטבעי למשק, יגביר את הייצוא ויחזק את מעמדה של ישראל.  

בנוסף התייחס השר להנחת התשתית לשילוב המימן במשק האנרגיה המקומי, שיהווה גשר של חיבוריות בין מזרח למערב, ומה שיהפוך את ישראל למדינה מובילה בתחום.

שר האנרגיה אמר כי "מדינת ישראל חייבת להגדיל את מלאי הגז הטבעי שלה, שישמש כרזרבות למשק ולהגדלת הייצוא כמקור להכנסות למדינה ולחיזוק מעמדה הבינלאומי באזור. תוך פחות משנה נצא במכרז נוסף למתן רישיונות חיפוש גז טבעי בים".

עוד אמר השר בנוגע למימן: "אנחנו מניחים כבר היום את התשתית לשימוש במימן, שהיא אנרגית העתיד שתשרת גם את הדורות הבאים. תשתית זו הופכת את ישראל לגשר שמחבר בין מדינות העולם והופכת אותנו למובילים בתחום".

השר כהן התייחס גם לאתגרים שנוצרו על רקע המלחמה: "מדינת ישראל נמצאת בפני תקופה כלכלית מאתגרת. משק האנרגיה יהווה את אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של הכלכלה הישראלית. זו העת, בתקופה של חוסר ודאות, להגדיל את היקף ההשקעות של הממשלה ובשנתיים הקרובות נשקיע למעלה מ- 40 מיליארד ₪ בתחומי האנרגיה והתשתיות".

השר אלי כהן מימן אנרגיה תשתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד