י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סערת הגיוס

גלנט בביקור במכינה בעלי: "ללא קיום פיזי אין קיום רוחני"

שר הביטחון גלנט אמר עוד כי "אתם ההוכחה הברורה לכך שאפשר לאחוז בנשק ביד אחת ובספר הלימוד ביד השנייה, במיוחד בתקופה המורכבת שאנו עוברים"

גלנט בביקור במכינה בעלי: "ללא קיום פיזי אין קיום רוחני"
שר הביטחון יואב גלנט צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום (רביעי) לביקור במכינה הקדם צבאית "בני דוד" ביישוב עלי. השר נפגש עם רבני המכינה אלי סדן ויגאל לוינשטיין ושמע על בוגרי המכינה שנפלו במלחמת "חרבות ברזל". בהמשך שוחח עם הרבנים מהציונות הדתית על חשיבות הגיוס לצה"ל, ועל היכולת לשלב את לימוד התורה עם שירות משמעותי בצה"ל.

גלנט אמר בפני תלמידי המכינה כי "אני פוגש את תלמידי המכינה פעם אחר פעם בעזה ובח'אן יונס, בצפון וביהודה ובשומרון וגם במקומות אחרים במבצעים הכי סודיים של מדינת ישראל. אני חושב שיש פה רוח מיוחדת, אבל הרוח הזאת גם כרוכה בתשלום מחיר כבד, שמצד אחד - מעורר גאווה, ומצד שני - יש בו מימד של כאב וסבל שהם בלתי רגילים, למשפחות וגם לתלמידים ובוודאי לרבנים, זה לא דבר של מה בכך".

עוד אמר כי "החמאס לא יכול להמשיך להתקיים כגוף שלטוני ולא כגוף צבאי. אנחנו נרדוף אחריהם בכל מקום, בכל רחבי יו"ש, במזרח התיכון – בכל מקום. לא משנה אם זה מחבלים שהולכים עם מדים ונשק, או כאלו שלובשים בחליפות ומתיימרים להיות מדינאים - כולם. הגוף הרצחני הזה שקוראים לו חמאס יירדף על ידי מדינת ישראל- לוחמיה, בכל מקום, בכל דרך. אנחנו נמצאים בסיומה של תקופה ובתחילתה של תקופה - התוואי שאנחנו נניח בימים אלה יהיה זה שיוביל אותנו שנים קדימה - והאופן שבו נחיה במזרח התיכון". 

השר הוסיף כי "במקום הזה מתקיים משהו נוסף – אנחנו נמצאים בבית המדרש, ואני חושב שאמונה ולימוד התורה, זה מהיסוד החשוב ביותר של עם ישראל, וכשאני רואה שזה מתקיים לצד הצטיינות דומה בשדה הקרב, אני רוצה לומר לכם שאני כשר הביטחון גאה בכך שיש חיילים כמוכם בצה"ל כאלה שאוחזים בנשק ביד אחת, ולומדים מהספר ביד השנייה. אני חושב שהדבר הזה משקף דבר מאוד עמוק של חיבור של אמונה ושל יכולת".

ולסיום אמר גלנט כי "הלימוד והלחימה הם שני מקומות שמבטיחים את עתידנו, ובשניהם יש גם ערבות הדדית. היכולת להמשיך ללמוד ומצד שני להיות מסוגלים להגן על מדינת ישראל ועל מה שיש לנו, היא ההוכחה שללא קיום פיזי אין קיום רוחני, זה נכון ברמת הפרט וזה נכון ברמת העם".

 
גלנט שר הביטחון מכינת בני דוד עלי ביקור חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד