כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הם מנותקים

זעם על הליכוד: "זלזול בחיי אדם"; על החרדים: "התעלמות מבישה"

התגובה התמוהה שהוציאו בליכוד למסקנות הוועדה לחקר אסון מירון עוררה סערה: "מי שצריכים להתקומם ולדפוק על השולחן עכשיו של נתניהו אלה נציגי הציבור החרדים. ההודעה של לשכת נתניהו היא זלזול בחיי 45 קורבנות האסון"

זעם על הליכוד: "זלזול בחיי אדם"; על החרדים: "התעלמות מבישה"
ראה"מ בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

תגובת 'הליכוד' לדוח שפרסמה בצהריים (חמישי) ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון מעוררת סערה פוליטית ותקשורתית ולא זו בלבד, גם העובדה שהמפלגות החרדיות עסוקות בתפירת הדילים בבית שמש ושאר הערים ולא טרחו לפרסם תגובה כלשהי לממצאי החקירה.

יקי אדמקר מ'וואלה' הגיב וכתב: "ראשי ש"ס ויהדות התורה בשתיקה והתעלמות מבישה מאז פורסמו מסקנות ועדת החקירה לאסון מירון. נלחמו נגד הקמת הוועדה בזמנו, ועכשיו מתעלמים לגמרי ממסקנותיה. שום חשבון נפש. שום לקיחת אחריות. נאדה. אירוע שבמשך שנים היו מעורבים בניהולו ובתקצובו וכמעט כל ההרוגים והנפגעים היו מציבור בוחריהם".

אריה ארליך, סגן עורך 'משפחה', כתב מצידו: "הודעת הליכוד היא בושה והפקרות! בריחה מחפירה מאחריות וזילות נוראית לחיי אדם! ועדת מירון הייתה מופת למקצועיות וענייניות, וחבריה עשו את מלאכתם באופן מעמיק ויסודי. אפילו המסקנות האישיות היו זהירות מאוד ולטעמי זהירות מדי. מי שמטיל בה רפש נמוך - מכריז שחיי אדם שווים בעיניו כקליפת השום ואינו ראוי להנהיג. ייאוש".

עוד הוסיף ארליך: "אחרי הודעת הליכוד המופקרת היום, הבזה לחיי אנשים, הולכת ומבססת אצלי ההכרה: נתניהו לא כשיר יותר לתפקידו."

מיכאל שמש מ'כאן חדשות' כתב: "מי שצריכים להתקומם ולדפוק על השולחן עכשיו של נתניהו אלה נציגי הציבור החרדים. ההודעה של לשכת נתניהו היא זלזול בחיי אדם של 45 קורבנות האסון. בעיני נתניהו ואנשיו למרות שהדו״ח נהג בסלחנות מפליגה בפוליטיקאים, עצם העובדה שרק נאמר שהוא ״אחראי״ היא סיבה לשרוף את הנייר החשוב הזה ולזרוק אותו לפח. אוף".

כתבת 'ישראל היום', שירית אביטן הגיבה וכתבה: "תגובה מזוויעה של הליכוד בשם נתניהו או של נתניהו בשם הליכוד. אין מילים לתאר".

עקיבא נוביק מגיש ב'כאן' הגיב ואמר: "למפלגת הליכוד יש מטרת על אחת בכל התגובות שנוגעות לאסונות: ריסוק מוסד האחריות המנהיגותית. הממשלה לא אחראית למתרחש, ראש הממשלה לא אחראי, ואם יש נושא שבו האחריות זועקת וברורה, אז יכריזו שאחריות אין פירושה כלום ולמה ההוא ולמה ההם ולמה התקשורת. קשה להמעיט בכמה שזה הרסני לחברה שלנו".

על מאחורי הקלעים, תקף נוביק וכתב: "את תגובות הליכוד מנסחים אנשים ציניים ותאבי כוח. בעיקר יונתן אוריך וטופז לוק. הם שיכורים מהעוצמה שיש בניסוח התגובות, ומשחיתים את השיח הפוליטי כאן (שהיה מושחת עוד קודם, אבל הם מצטיינים בזה). לדעתי יבוא יום שהם יצטערו פומבית על הנזק שהם גורמים לחברה הישראלית".

עוד כתב: "זה ההסבר לתופעה שבמסגרתה גנץ שווה בסקרים כפול מנתניהו. לא כי חושבים שהוא יותר מוכשר או יותר כשיר או אחראי פחות למחדלי הביטחון. אלא כי מפעל חייו הפוליטי הוא שיקום השיח הפנימי, שיקום השירות הציבורי הנרקב, ושיקום ערך הממלכתיות. שלושה דברים שנתניהו והליכוד פשוט החריבו בעשור האחרון".

כתב 'הארץ' מיכאל האוזר טוען: "ארבעה "בכירים בליכוד" תדרכו אותי ואמרו שהודעת נתניהו על אסון מירון מבישה ופחדנית. כולם פחדו להגיד את זה בשמם. אחת הסיבות שישראל הגיעה למצב הנורא הזה היא חבורת הפחדנים שיושבים בכנסת ואפילו לדבר לא מעיזים".

חברת הכנסת טלי גוטליב, הינה היחידה שהעזה לצאת בפומבי נגד תגובת 'הליכוד' וכתבה: "אני חברת ליכוד. ואינני מסכימה עם תגובת הליכוד המקוממת למסקנות וועדת מירון. 45 אנשים נהרגו באסון מירון. ברור שיש אחריות לגורמים רבים. ברור שחובה להפיק לקחים. מוטב למי שניסח את הודעת הליכוד להסתפק בהבעת צער עמוק, והתחייבות ללימוד המסקנות לעומק. ברור כשמש שרוה״מ לא אשם, אך הוא אחראי מעצם היותו רוה״מ. מי שאשם הוא בגץ שביטל את החלטות הפקעת ההר ע״י הממשלה, ואין סיכוי שבגץ ייקח אחריות".

מאוחר יותר גם ח"כ אלי דלל יצא נגד תגובת מפלגתו וכתב בחשבון ה-X שלו: "אם אין משהו טוב/חכם/ מנהיגותי להגיד, עדיף לא להגיד כלום!".

שר הפנים משה ארבל מש"ס הגיב לסערת התגובה ומסר: ״אני קורא לדובר הליכוד לחזור בו מהתגובה המבישה ביחס לועדת החקירה לאסון מירון ומסקנותיה. על כולנו לכבד את ההרוגים ומשפחותיהם ולהבטיח שנעשה הכל ליישום מסקנות הועדה במלואן להציל חיי אדם״.

 
 
אסון מירון תשפ"א ועדת החקירה לאסון מירון הליכוד המפלגות החרדיות החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד