כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בסיום קורס חובלים

הרמטכ"ל על חוק הגיוס: "קורבנם של הנופלים לא יהיה לשווא"

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, אומר היום: "נבטיח בכל עת כי קורבנם של הנופלים לא יהיה לשווא – אין דרך לעשות זאת מלבד להתגייס לשירות משמעותי, ללבוש מדים ולהיות מפקדים"

הרמטכ"ל על חוק הגיוס: "קורבנם של הנופלים לא יהיה לשווא"
הרמטכ"ל הרצי הלוי צילום: פלאש 90

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי נאם היום (רביעי) בטקס סיום קורס חובלים מחזור 148: "מפקד זרוע הים, סגל הפיקוד הכללי של זרוע הים, משפחות יקרות, בוגרים יקרים, מכובדיי. עשרים ושמונה חודשים של אחת ההכשרות המיוחדות והמורכבות בצה"ל מגיעים היום לסיומם המוצלח. ארבעים ואחד מטובי בנינו ובנותינו אשר הוכיחו, בעמל רב, כי הם כשירים וראויים ביותר לקבלת האחריות הרבה שבפיקוד.

הדרך למעמד הזה, לרגע המיוחד הזה, לא היתה פשוטה. נדרשתם לצלוח אתגרים פיזיים ומנטליים רבים, נדרשתם לחשוב, להחליט ולפעול. באשמורת ראשונה ובחשכת הליל יצאתם לאימונים מפרכים, שקדתם על הקניית מיומנויות ועל חיזוק המוכנות למלחמה. עתה, מצוידים בהכשרה איכותית וברצון לעשות טוב למען הגנה על המדינה, תחלו את דרככם כמפקדים בזרוע הים.

בתחילתו של המסע לא דמיינתם שתסיימו אותו במציאות מורכבת שכזו – מציאות של מלחמה רב־זירתית. צה"ל פועל ביבשה, באוויר ובים מזה למעלה ממאה וחמישים ימים במספר זירות ורושם בכל יום הישגים חשובים בדרך למימוש מטרות המלחמה התחלנו בנקודה קשה ושילמנו מחיר דמים כבד, אך התעשתנו ומאז צה"ל פועל בנחישות רבה למען עתיד ביטחוננו ולמען ההגנה על הבית.

השליטה בממד הימי הכרחית לביטחון ישראל: החל באבטחת המים הכלכליים של ישראל, דרך שמירה על הנכסים האסטרטגיים ועד פגיעה באישורי התכניות, בתאי הפיקוד ובחמ"לים השונים, אני צופה בפעילות זרוע הים וחש גאווה רבה באיכות לוחמיו ובתעוזת מפקדיו.

לעיתים קרובות משתלבת עוצמתה של זרוע הים עם פעילות הכוחות ביבשה ובאוויר ומאפשרת לצה"ל להוציא לפועל מבצעים מורכבים ופעולות בהן המציאות עולה על כל דמיון. השילוביות הבין-זרועית מעצימה את יתרונו האיכותי של צה"ל. אפשר לשאול כיצד אנחנו ממשיכים לקיים הכשרה במלחמה ומדוע לערוך טקסים. חשיבותה של הכשרה בעת מלחמה כפולה מזו שבשגרה.

צה"ל נדרש להמשיך ולפתח את ׂשדרת הפיקוד ולבנות את כוחו להתפתחויות קדימה. אנחנו נלחמים בעוז במלחמה של היום ובונים את הכוח בנחישות ובכישרון לאתגריה בעתיד. כאן היום, עצרנו לרגע להעריך אתכם, בוגרי ובוגרות קורס החובלים.

התקופה הזו ממחישה יותר מכל את המשמעות הגדולה של המדים ואת האחריות המונחת על כתפיכם כמפקדים. אתם מצטרפים כעת ללחימה ולשורות הפיקוד בצה"ל והופכים בפועל, למגיני העם והארץ.

לצד ההישגים הרבים במלחמה, שילמנו מחירים כבדים ואיבדנו מפקדים ולוחמים. צה"ל כולו מחויב לקיים את מורשתם של הנופלים ולהגן על המולדת. נפעל באותה רוח של שליחות ומסירות בה פעלו, ונבטיח בכל עת כי קורבנם לא יהיה לשווא – אין דרך לעשות זאת מלבד להתגייס לשירות משמעותי, ללבוש מדים ולהיות מפקדים.

מכאן נאחל גם רפואה שלמה לפצועים בגוף ובנפש ונמשיך לעשות כל  שביכולתנו כדי להשיב את כל החטופים אלינו הביתה. משפחות יקרות, אתן יושבות בקהל, נרגשות וגאות בבניכן ובבנותיכן. על יסודות החינוך שלכן גדלו הנערים והנערות שהופכים היום לקצינים ולמפקדים.

אתן יצקתן את תבנית הערכים שבה הם עוצבו והתפתחו והייתן להם למצפן ולרוח גבית במפרשים. הערכתי הרבה נתונה לכן.

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכם – מפקדי הקורס, על ההדרכה המקצועית, על הליווי המסור ועל הנכונות להשקיע כל שנדרש למען עיצוב שדרת הפיקוד הימית של צבא ההגנה לישראל. בוגרים יקרים, סיום הקורס איננו סוף, אלא תחילתה של מלאכה קשה אשר תציב משוכות ואתגרים. בחרתם לקחת על עצמכם את האחריות הכבדה ביותר – האחריות למשימה ולאנשים.

ענדו את סיכת החובלים בגאווה, בצעו את משימותיכם בנחישות ושובו הביתה בשלום. אני גאה בכם וסומך עליכם. עלו והפליגו, עלו והצליחו". דברי הרמטכ"ל.

הרמטכ"ל הרצי הלוי גיוס חרדים מלחמת חרבות ברזל סיום קורס חובלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד