י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ביקורת חריפה

ברקת נגד נתניהו: "טעות קשה להפוך את ועדת החקירה לפוליטית"

שעות אחרי הודעת הליכוד שהאשימה את ועדת החקירה לאסון מירון במניעים פוליטיים, השר ברקת תוקף בחריפות את ההודעה. "זו טעות קשה להפוך את ועדת החקירה של אסון מירון לאירוע פוליטי", כתב

ברקת נגד נתניהו: "טעות קשה להפוך את ועדת החקירה לפוליטית"
ניר ברקת ובנימין נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שעות אחרי הודעת הליכוד שהאשימה את ועדת החקירה לאסון מירון במניעים פוליטיים, שר הכללכה ניר ברקת מהמפלגה תוקף בחריפות את ההודעה.

ברקת כתב: "מנהיגות אחראית צריכה לקחת אחריות כדי להפיק לקחים ולמנוע מחדלים עתידיים. זו טעות קשה להפוך את ועדת החקירה של אסון מירון לאירוע פוליטי.

מדובר באסון כבד עם מחירים קשים מאוד בחיי אדם וכדי למנוע אסון נוסף חובת נבחרי הציבור ללמוד מועדת החקירה ולהפיק לקחים.

לתפישתי, נבחרנו כדי לשרת את הציבור ולדאוג לביטחונו ולשלומו. מוטלת עלינו החובה לקחת אחריות על החלטות שקיבלנו וליישם את המסקנות שיבטיחו שהמחדלים לא יחזרו על עצמם שוב", כך שר הכלכלה.

חה"כ אלי דלל כתב מהליכוד יצא גם הוא נגד ההודעה וכתב: "אם אין משהו טוב/חכם/ מנהיגותי להגיד, עדיף לא להגיד כלום!".

חה"כ טלי גוטליב כתבה: "אני חברת ליכוד. ואינני מסכימה עם תגובת הליכוד המקוממת למסקנות וועדת מירון. 45 אנשים נהרגו באסון מירון. ברור שיש אחריות לגורמים רבים. ברור שחובה להפיק לקחים. מוטב למי שניסח את הודעת הליכוד להסתפק בהבעת צער עמוק, והתחייבות ללימוד המסקנות לעומק. ברור כשמש שרוה״מ לא אשם, אך הוא אחראי מעצם היותו רוה״מ. מי שאשם הוא בגץ שביטל את החלטות הפקעת ההר ע״י הממשלה, ואין סיכוי שבגץ ייקח אחריות. שנדע ימים טובים".

מוקדם יותר כזכור, הגיבו במפלגת הליכוד הגיבו למסקנות דו"ח הוועדה לחקירת אסון מירון ותקפו באופן חריף ומופרע את הוועדה תוך שהם מטילים דופי ביושרתה ומאשימים אותה במניעים פוליטיים.

מהליכוד נמסר: "אסון מירון הוא אסון טראגי. ליבינו עם משפחות הקורבנות. בפועל הממשלה כבר יישמה מסקנות מתבקשות והאירוע האחרון במירון התנהל עם קהל גדול וללא דופי. הממשלה תבחן את הצורך בהפקת לקחים אופרטיביים נוספים כדי למנוע הישנות של אסון מעין זה". 

"עם זאת", הוסיפו בלכוד, "צר לנו על כך שלראשונה בתולדות המדינה הממשלה בראשות בנט ולפיד הקימה ועדת חקירה נגד קודמתה בימין הפוליטי, ושחבר מרכזי בוועדה הוא מקורבו של לפיד, שלמה ינאי, שקיבל הצעה ממנו למקום ברשימת ״יש עתיד״ לכנסת. זוהי התרסה פוליטית מובהקת לחלוטין. 

הניסיון הציני והמכוון של לפיד להפוך את אסון מירון לכלי ניגוח פוליטי - לא יצלח", נמסר.

בתוך כך, בשעות הערב הגיב יו"ר 'יהדות התורה' השר יצחק גולדקנופף למסקנות הדו"ח וכתב: "ליבי היום עם 43 משפחות קורבנות האסון הקשה במירון. לעולם לא נשכח את הלילה הנורא הזה בו נהרגו 45 הקדושים זכרם לברכה. ‏ועדת החקירה השלימה את מלאכתה והגישה היום את מסקנותיה. התפקיד שלנו להפיק את הלקחים ולעשות כל שביכולתנו לתקן, ולהבטיח שאסון כזה לא יתרחש".

מסיעת ש"ס נמסר: "אסון מירון חקוק בליבנו לעד, בו קיפחו את חייהם 45 נשמות קדושות שבאו להתפלל על ציון רשב״י זיע״א ביום הילולתו בל״ג בעומר. ועדת החקירה שהוקמה בנושא סיימה היום את מלאכתה. מחובתנו ללמוד את המסקנות ולהפיק לקחים כדי שאירוע חמור כזה לא יישנה. ליבנו עם משפחות הנספים באסון".

 

 

ניר ברקת הליכוד בנימין נתניהו יצחק גולדקנופף ש"ס אלי דלל טלי גוטליב אסון מירון תשפ"א ועדת החקירה לאסון מירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד