כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בעלות 10 מיליון ש"ח

שר הביטחון במעבר רנטיס: "כדי לאפשר חיים עלינו להחזיק ביטחונית בשטח"

לאחר שנתיים של תכנון הבוקר נחנכה הרחבת מחסום רנטיס, השר גלנט הגיע יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ וראש מועצת בית אריה הנכנס שרון אלפסי, לחנוכת סיום העבודות ופתיחת הכביש שיאפשר בטחון ובטיחות לעשרות אלפי נהגים בדרכם מהשומרון ובנימין למרכז הארץ

שר הביטחון במעבר רנטיס: "כדי לאפשר חיים עלינו להחזיק ביטחונית בשטח"
גלנט במעבר רנטיס צילום: באדיבות המצלם

הרחבת המחסום הביטחוני רנטיס נחנכה הבוקר (רביעי) בנוכחות: שר הביטחון יואב גלנט, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ ראש מועצת שומרון יוסי דגן ראש מועצת בית אריה הנכנס שרון אלפסי, מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר, סמנכ"ל המשרד איתמר גרף, מנכ"ל רשות המעברים איתן יצחק, ראש מועצת בית אריה היוצא יהודה אלבוים ומנהל מחלקת תחבורה במועצה אזורית שומרון רפי אביטל.   

הרחבת המחסום תאפשר תנועה נוחה בטחון ובטיחות, וכן תמנע פקקי ענק בבוקר לעשרות אלפי נוסעים מישובי גוש מערבא, גוש קנה, בית אריה, וישובי מערב בנימין הנוסעים לכיוון מרכז הארץ. המחסום הורחב בעלות של 10 מלש"ח זאת לאחר עבודה מקצועית רחבה בנושא בהובלתם של ראש מועצת שומרון יוסי דגן ראש מועצת בנימין ישראל גנץ וראש מועצת בית אריה הנכנס שרון אלפסי בעבודה משותפת מול משרד הביטחון. למעבר נוסף נתיב נוסף וכעת ישנם 2 נתיבים ו 2 עמדות בידוק במקום אחת שהייתה שם קודם.

שר הביטחון יואב גלנט אמר כי הוא, "מברך את ראשי המועצות על שדרוג המעבר למען ביטחונם ורווחתם של התושבים. עם כניסתי לתפקיד, יחד עם מנכ״ל משרד הביטחון אייל זמיר, פתחנו בהליך מורכב וחשוב להרחבת המעברים ברחבי יהודה ושומרון. שנה אחרי, אנו מתחילים לראות את התוצאות בשטח".

"שדרוג מעבר רנטיס הוא הראשון מבין 16 שאנו מבצעים ברחבי יו״ש - במעשה זה אנו פותרים בעיה כפולה - ביטחונית ואזרחית. כדי לאפשר חיים במדינת ישראל עלינו להחזיק ביטחונית בשטח, לצד הקמת היישובים וביסוס ההתיישבות היהודית, עלינו לשפר את התשתיות ולהתאים אותן למספר התושבים הגדל".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ממובילי הרחבת המעבר, הודה לשר הביטחון גלנט על תרומתו החשובה לבנימין ועל מסירותו למען עם ישראל בימי המלחמה: "הרחבת נתיבי המעבר תקל על הנוסעים בטחונית ובטיחותית ותשמור על חיי התושבים. לתושבי בנימין ויו"ש מגיעים תנאים כמו כל אזרח במדינת ישראל. יש לנו משימה לחבר את ההתיישבות לליבה של מדינת ישראל ונמשיך לפעול שגם הפרויקטים שעובדים עליהם בימים אלו והפרויקטים העתידיים יבוצעו. ביחד נמשיך לפתח את לב הארץ".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שפעל בשנתיים האחרונות לטובת הרחבת המחסום בירך ברכת "שהחיינו" הודה לכל השותפים ואמר: "אנחנו נמצאים בזמן קשה, אני מחזק את ידיך את ידי צה"ל להדביר את האויב הברברי שלנו. תודה רבה  על שותפות אמיתית לבניית ארץ ישראל בכל מקום ובוודאי כאן אצלנו ביהודה ושומרון. לא טרוויאלי שאתה מוצא זמן בעת מלחמה לעסוק בניצחון האזרחי. יש ניצחון צבאי וניצחון אזרחי, הגדלת ההתיישבות כאן ביהודה ושומרון, בעוטף עזה, בגבול הצפון זה הניצחון האזרחי והוא לא פחות חשוב ומשלים את הניצחון הצבאי. בעוד שנתיים המבחן יהיה כמה מאזרחי ישראל גרים בכל אזורי העימות, באזורי המבחן שלנו: כאן ביהודה ושומרון, בעוטף עזה, בגבול הצפון. התשתיות שמייצרות את האפשרות להביא את המסות לכאן ומונעות את הזליגה החוצה עקב הפקקים היא חלק משמעותי מהניצחון ועל כך אני מבקש לברך".

ראש מועצת בית אריה הנכנס שרון אלפסי אמר כי, "המעבר הזה בשנים האחרונות אתגר אותנו מאוד. תחושת הביטחון של התושבים היתה סופר משמעותית. בשלושת החודשים האחרונים בכל תקופת המעבר עד שהמחסום נבנה יש שינוי משמעותי בתחושת הביטחון ובהרגשה, והנתיב שנפתח היום יתן מעבר לכל התושבים ויעשה רק טוב".

יואב גלנט מעבר רנטיס ישראל גנץ יהודה ושומרון יוסי דגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד